Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Forbedringer af gæsteomtaler, ordensregler og annulleringer

    Forbedringer af gæsteomtaler, ordensregler og annulleringer

    Vi gør tiltag for at beskytte mod fester og give dig mere kontrol.
    Af Catherine Powell den 20. okt. 2020
    17 minutters video
    Opdateret 13. nov. 2020

    Højdepunkter

    • Vi reviderer gæsteomtaleproceduren for at gøre den mere upartisk og fremhæver dine ordensregler for at hjælpe med at afstemme gæsternes forventninger

    • Hvis du har gyldig grund til at tro, at en reservation vil føre til en fest, kan du annullere den uden at kontakte support

    Hej alle sammen

    Jeg hedder Catherine, og jeg er Airbnb's chef for værtskab. Jeg er klar med min sjette Værtsopdatering.

    Mens vi fortsætter med at indsamle feedback fra værter, har vi gjort fremskridt med at løse mange af jeres vigtigste problemer i løbet af de seneste par måneder. Hvis du gik glip af mine tidligere opdateringer, kan du finde dem her.

    I denne uges video vil jeg gerne komme med grundige svar på nogle af de hyppigste spørgsmål, vi har fået fra jer. Hvis du ikke har tid til at se den, er her et resumé af de seneste tiltag, vi gør for at løse jeres problemer:

    Forbedring af gæsteomtaleproceduren

    I min seneste opdatering nævnte jeg, at en måde, hvorpå vi måler kvalitet, er ved hjælp af stjernebedømmelser. Vi ved, at I tager disse bedømmelser alvorligt, og vi bestræber os på løbende at forbedre vores bedømmelsessystem for at gøre det afbalanceret og retfærdigt.

    Da vi hørte jeres feedback i Netværkscentret og i de nyligt afholdte værtsworkshops, så vi en mulighed for at finpudse de spørgsmål, som gæster besvarer efter et ophold. Vi har omskrevet de fleste spørgsmål, så de føles mere upartiske.

    I stedet for at spørge gæster, om beskrivelsen af en bolig var unøjagtig, spørger vi f.eks., om den var nøjagtig. Det er en subtil ændring, men den kan have store konsekvenser for, hvordan gæster tænker over deres svar.

    Vi ønsker, at disse ændringer skal føre til mere præcise gæsteomtaler, som du føler virkelig afspejler kvaliteten af din gæstfrihed.

    Gør dine ordensregler mere synlige

    At sikre, at gæster respekterer din bolig, er en forståelig bekymring, som vi har hørt fra mange værter. I min seneste opdatering delte jeg fem nye tilføjelser til vores standarder for gæsters pålidelighed – og en af dem er forventningen om, at gæster skal overholde dine ordensregler, der overholder vores vilkår og politikker.

    Vi planlægger at gøre mere for at holde gæster ansvarlige, hvis de ikke overholder dine regler. Første trin er at hjælpe med at sikre, at gæster både læser og forstår dine ordensregler, så vi gør dem mere synlige for gæster.

    Inden næste måned vil dine ordensregler være placeret fire forskellige steder, når en gæst booker et ophold:

    1. Vigtige ordensregler – såsom forbud mod rygning eller kæledyr – vil blive vist øverst på din opslagsside.
    2. Alle de ordensregler, du har angivet, herunder vigtige sikkerhedsoplysninger, vil være synlige på din opslagsside, som de er i dag.
    3. Ordensregler vil blive vist på bookingbekræftelsessiden for at hjælpe med at sikre, at gæster forstår og accepterer dem, inden de reserverer din bolig.
    4. Gæster vil modtage dine ordensregler igen i bekræftelsesmailen for at minde dem om dine forventninger, inden de ankommer.

    Vi har designet disse opdateringer for at hjælpe gæster med at læse og følge dine ordensregler, og vi overvåger disse ændringer for at undersøge, hvilken indvirkning de kan have på dine bookinger.

    Bemærk: Alleordensregler skal være i overensstemmelse med Airbnb's politikker og vilkår – herunder vores tjenestevilkår og politik vedrørende antidiskrimination. Hvis du vil tilføje eller redigere dine ordensregler, kan du gøre det her.

    Beskytter dig mod fester

    I har spurgt, hvordan vi beskytter jer mod fester uden tilladelse. Dette har høj prioritet for os alle på Airbnb, så vi lancerer fire nye initiativer og produktfunktioner:

    1. Gæster vil blive mindet om, at fester ikke er tilladt, i den bekræftelsesmail, de modtager, før de ankommer til din bolig.
    2. Reservationer af hele boliger på én nat i USA og Canada er ikke tilladt i løbet af halloween-weekenden i år, og værter får refunderet annullerede reservationer. Få mere at vide
    3. Inden længe begynder vi at sende påmindelser til din indbakke, hvis vi på eget initiativ annullerer eller forhindrer reservationer, der kunne have ført til en fest, baseret på tidligere gæsteomtaler, der nævner fester og andre kriterier. Vi ved, at det kan være frustrerende, når reservationer annulleres uventet, så vi vil gerne give dig flere oplysninger fremover.
    4. Fra november 2020 begynder vi for dem, der bruger Øjeblikkelig booking, at udvikle og teste en ny funktion, der fremhæver reservationer, der potentielt kan føre til en fest – f.eks. en reservation fra en ny gæst, der forsøger at booke en hel bolig for én nat i nærheden af sit eget hjem – og giver dig mulighed for manuelt at godkende dem, som du ville gøre med reservationsanmodninger.

    Dette er alt sammen et led i vores forpligtelse til at hjælpe med at forebygge sikkerhedsproblemer i vores netværk, og vi håber, at de vil resultere i en bedre oplevelse for dig som vært.

    Mulighed for nemme annulleringer i tilfælde af potentielle fester

    Der er også værter, der har spurgt, hvad de skal gøre, hvis de har grund til at tro, at en reservation kan føre til en fest, men ikke vil straffes for at annullere reservationen. Inden udgangen af denne måned giver vi dig mulighed for at annullere en reservation under disse omstændigheder – uden økonomiske sanktioner og uden at kontakte support.

    • Du vil straks kunne annullere en reservation, som du har gyldig grund til at tro vil føre til en fest baseret på meddelelsestråde eller tidligere gæsteomtaler, der nævner fester.
    • Så længe din årsag bekræftes af vores team, vil du ikke blive pålagt økonomiske sanktioner, og det påvirker ikke din Superhost-status.
    • Når vores team gennemgår en annullering, leder de efter dokumentation for en mulig fest i meddelelsestråde eller tidligere gæsteomtaler.
    • Disse annulleringer skal følge vores politik vedrørende antidiskrimination, og vi overvåger dem omhyggeligt for uretfærdig behandling baseret på race, farve, national oprindelse, alder, køn, kønsidentitet, religion, seksuel orientering, handicap, civilstand og andre former for diskrimination – eller anden misbrug af funktionen generelt.
    Vi ønsker, at du føler dig i stand til at stoppe en potentiel fest, før den starter.

    Samarbejde med værter

    Vi forstår, at det er vigtigt at tiltrække gæster, som vil behandle dig og din bolig med respekt. I den forbindelse har vi allerede indført mange andre beskyttelsesforanstaltninger, herunder Airbnb's Værtsgaranti, netværksstandarder og en række andre funktioner. Find alle oplysningerne her.

    Jeg er opsat på at gøre mig fortjent til at blive kaldt jeres partner, og det betyder, at jeg virkelig lytter til jeres feedback. Dette vil tage tid og kræver handling – og jeg håber, I føler, at vi gør fremskridt.

    Fortsæt endelig med at dele jeres idéer, så fortsætter vi med at lave forbedringer. Inden for den næste uge kommer der et vigtigt brev fra vores CEO, Brian Chesky. Indtil da kan I som altid finde mig i Netværkscenteret: @Catherine-Powell.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Højdepunkter

    • Vi reviderer gæsteomtaleproceduren for at gøre den mere upartisk og fremhæver dine ordensregler for at hjælpe med at afstemme gæsternes forventninger

    • Hvis du har gyldig grund til at tro, at en reservation vil føre til en fest, kan du annullere den uden at kontakte support

    Catherine Powell
    20. okt. 2020
    Var det en hjælp?