Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Sådan beroliger du gæster og sikrer dig fremtidige bookinger

    Sådan beroliger du gæster og sikrer dig fremtidige bookinger

    Du kan dele dit udvidede rengøringsprogram, foreslå nye datoer med mere.
    Af Airbnb den 20. apr. 2020
    3 minutters læsning

    Højdepunkter

    • Fortæl om dit udvidede rengøringsprogram, især hvis du følger disse retningslinjer

    • Tilbyd indtjekning uden vært og andre funktioner, der understøtte, at man holder afstand

    • Foreslå nye datoer for deres ophold, og overvej at tilbyde dem en rabat

    • Husk, at dette også er svært for gæster. Man kommer langt med venlighed og forståelse

    Det er en hård tid for rejsebranchen. I ved bedre end nogen andre, hvordan COVID-19 påvirker værter, og mange af jer forstår også det dilemma, gæster står over for. Det er svært at planlægge en ferie, når man ikke ved, om man kan komme af sted.

    Da situationen stadig er så usikker, er gæsterne måske i tvivl om, hvad de skal gøre ved en kommende reservation. Ved at berolige dem, give dem praktiske anbefalinger og udvise forståelse kan du hjælpe dem med at tage en velovervejet beslutning og minimere indvirkningen på din værtsvirksomhed. Her er nogle ideer, vi har fået fra værter under vores globale lyttesessioner:

    Fortæl om dit udvidede rengøringsprogram

    Renlighed er vigtigere end nogensinde før. For at hjælpe med at reducere spredningen af COVID-19 har vi sammensat retningslinjer for rengøring baseret på anbefalinger fra CDC (Center for Disease Control and Prevention). Hvis du følger disse retningslinjer, kan du overveje at sende dine gæster en meddelelse før deres ophold og fortælle dem det. Du kan også nævne eventuelle ekstra foranstaltninger, du tager for at rengøre og desinficere din bolig, i opslagsbeskrivelsen.

    Fortæl dem, hvordan du understøtter, at man holder afstand til hinanden

    Fortæl gæsterne om dine tiltag for at minimere den personlige kontakt under deres ophold, lige fra tilbud om indtjekning uden vært til at undgå rutinemæssig vedligeholdelse. Du kan også fremhæve faciliteter, der gør det nemmere at isolere sig – eksempelvis egen indgang eller ingen naboer.

    Foreslå nye datoer for reservationen

    Med alle de forskellige påbud om at blive i hjemmet og rejsevejledninger verden over kan det være, at gæster ikke kan nå frem til din bolig på de bookede datoer. Men det betyder ikke, at de helt har afskrevet rejsen. Overvej at kontakte gæsten for at foreslå nye datoer. Hvis du indgår i en dialog med din gæst, kan I måske nå frem til en aftale, der fungerer for begge parter.

    Tilbyd dine gæster, at de kan ombooke med rabat

    Rejsebranchen er robust, og folk vil få lyst til at udforske verden igen. Når de gør det, vil de lede de efter steder at bo. Og du kan komme før konkurrenterne. Hvis det er sandsynligt, at en kommende reservation bliver annulleret, kan du overveje at kontakte gæsten for at tilbyde vedkommende en rabat, hvis de ombooker. Ikke alene sikrer du dig en fremtidig booking, men dine gæster sætter pris på gestussen og er måske mere tilbøjelige til at anbefale din bolig eller booke den igen. Vi minder dig om, at gæsterne ikke får nogen refusion, hvis de bliver nødt til at annullere reservationer booket efter 14. marts på grund af COVID-19.

    Husk, at dette også er svært for gæster

    For mange rejsende er det en stor skuffelse at skulle annullere en rejse. Og de mærker måske virkningerne af COVID-19 på andre måder i form af et aflyst bryllup, en fyring eller en syg pårørende. Prøv at have det in mente, hver gang du får en annulleringsanmodning. Hvis du formår at svare med venlighed og medfølelse, vil dine gæster måske være mere tilbøjelige til at booke hos dig igen, når de atter er klar til at rejse.

    Vi håber, du finder disse forslag nyttige, når du kontakter dine gæster. Med den rigtige tilgang kan du give dem den tryghed, de har brug for, så de beholder deres reservationer, eller I kan lave en ny aftale, der passer begge parter. Rejseaktivitet vil blive genoptaget, og når det sker, vil du være den vært, de husker.

    Højdepunkter

    • Fortæl om dit udvidede rengøringsprogram, især hvis du følger disse retningslinjer

    • Tilbyd indtjekning uden vært og andre funktioner, der understøtte, at man holder afstand

    • Foreslå nye datoer for deres ophold, og overvej at tilbyde dem en rabat

    • Husk, at dette også er svært for gæster. Man kommer langt med venlighed og forståelse

    Airbnb
    20. apr. 2020
    Var det en hjælp?