Sådan fremmer en kenyansk Superhost inklusion, mens hun er vært

Mød en vært fra Nairobi, og få hendes tips til at få alle gæster til at føle sig velkomne.
Af Airbnb den 4. mar. 2021
6 minutters læsning
Opdateret 4. mar. 2021

Highlights

  • En Superhost i Nairobi i Kenya giver værtstips til at fremme inklusion

  • Se vores liste over læsestof for fortsat at konfrontere og fjerne forudindtagethed.

Den internationale kvindedag er den 8. marts, og temaet i år er #ChooseToChallenge, som er en opfordring til os alle om at forpligte os til at sige fra over for ulighed og arbejde på at skabe en inkluderende verden.

I USA og Canada finder Black History Month sted i februar og Women's History Month i marts, så der er mange muligheder i årets første måneder for at fejre grupper, der historisk har oplevet ulighed og diskrimination.

Men hos Airbnb starter og slutter det ikke bare med en måned til ære for kvinders historie og sorte menneskers historie. Vi finder det vigtigt at fejre kvinders historie såvel som sorte personers historie, som er global historie, hver dag. I den forbindelse talte vi med en sort Superhost, der bor i Nairobi i Kenya, om hendes oplevelse som vært for mennesker fra hele verden og fik hendes tips til at fremme inklusion.

Superhosten Juliette fra Nairobi i Kenya fortalte, at hun har oplevet diskrimination i fire forskellige lufthavne, når hun har været ude at rejse. "Jeg blev udvalgt og kropsvisiteret, selv om jeg havde ordentlige rejsedokumenter," siger hun. "Disse oplevelser fik mig til at hæve mig over dem og sikre, at jeg viser medfølelse, varme og empati på min tværkulturelle rejse."

Sorte har historisk set været udsat for diskrimination, når de rejser, men den befolkningsgruppe er også gået sammen for at tage disse udfordringer op og hjælpe med at gøre rejser mere sikre og gæstfri. Hos Airbnb har vi længe følt, at rejser og de forbindelser, der skabes gennem dem, tilbyder nogle af de bedste måder, hvorpå vi kan overvinde forudindtagethed og nedbryde fordomme, og vi har lovet at hjælpe med at nedbryde disse barrierer en efter en.

En værts rejse

Juliette er leder af værtsnetværket i den kenyanske værtsgruppe, hvilket betyder, at hun frivilligt leder gruppen samt arrangementer for andre værter. Før hun blev vært, var hun virksomhedsstrategikonsulent i mere end 20 år. Da hun gik på tidlig pension i august 2014, rejste hun til Cape Town i Sydafrika og bookede en bolig på Airbnb. Efter den oplevelse var hun begejstret for udsigten til at være vært.

"Jeg tog straks hjem, shinede min bolig op og besluttede, at jeg ville udleje min bolig på Airbnb," fortæller Juliette os. Men før hun officielt offentliggjorde sit opslag i januar 2015, var hun ubeslutsom. "Jeg skiftede mening en del gange ... men Pamellah, en værtsambassadør, overbeviste mig om at prøve det."

Juliette siger, at de oplysende ressourcer, der er tilgængelige nu, såsom Arrangementer for værter og grupper på sociale medier, har gjort det endnu nemmere at være vært. Dengang var hun afhængig af at skabe en personlig forbindelse med andre værter som Pamellah for at få besvaret sine spørgsmål og blive hjulpet gennem processen.

Et familieprojekt

Juliette udlejer sin familiebolig på Airbnb. "Jeg har opfostret mine børn i det samme hus," siger hun. "Jeg kender alle de unikke aspekter ved den bolig. Hvor det er varmt, og hvor det er lidt koldere." Nu byder hun gladeligt nye generationer af familier velkommen i sin bolig.

"Jeg er især stolt af at kunne tilbyde et indbydende hjem til familier med nyfødte og babyer," siger Juliette. Derudover lærer hun sin 20-årige søn om iværksætteri ved at samarbejde med ham som medvært.

Inklusion begynder med din værtsstil

Juliette har lært en ting eller to om at være vært gennem årene, og hun forsøger altid at fokusere på at være dannet, når hun byder gæster velkommen. Her er hendes bedste forslag til fremme af inklusion:

  • Slut dig til en Værtsgruppe. "Spring ikke bare ud i det på egen hånd," siger Juliette. "Der er et netværk af værter, der har været i din situation, og de vil gerne hjælpe dig på din rejse, give råd og hjælpe dig af med din skepsis. Det er meget nemmere at være vært, end det var for længe siden."
  • Research. ."Brug de ressourcer, du har til rådighed," siger Juliette. "Airbnb giver dig disse oplysninger, men der er også mange andre ressourcer derude. Der er mange flere til rådighed nu, end der var tidligere."
  • Udvikl din måde at være vært på. Når du begynder at være vært, skal du have en fornemmelse af, hvor du vil hen. "Definer, hvad du gerne vil opnå på Airbnb," foreslår Juliette. "Hvordan ville du gerne behandles, hvis du var gæst? Hvad er din niche? Hvad kan du gøre anderledes? Hvordan ønsker du, at gæster husker dig? Lav en plan."
  • Giv tilbage til dit lokalsamfund. Hvis du hjælper andre, er der større sandsynlighed for, at du er inkluderende og engageret. "Når du har etableret dig som vært og udviklet din niche, skal du finde måder, hvorpå du kan give tilbage og støtte andre værter," siger Juliette. "Jeg hjælper i øjeblikket kvinder med værtskab."
  • Prioriter sikkerhed. "Det er meget vigtigt for mig, at jeg føler mig tryg som sort kvinde," siger Juliette. "Få din gæst til at have tillid til dig – det er afgørende for din evne til at beskytte vedkommende." Juliette hjælper også gæster med at lære transportmulighederne i sit område at kende. "Jeg ved, at det kan være en skræmmende oplevelse at rejse alene eller sågar sammen med andre et nyt sted," siger hun. "Jeg bruger min viden om byen, min bolig og gæsterne til at skabe den sikreste oplevelse."

Et sted, hvor alle hører hjemme

Som sort vært, der regelmæssigt tager imod gæster fra hele verden, ved Juliette, hvor vigtigt det er at skabe en følelse af inklusion og tilhørsforhold. I løbet af de seneste seks år, siden hun begyndte at være vært, har hun lært om, hvordan hun får sine gæster til at føle sig velkomne. Her er hendes bedste værtstips:

  • Fortæl din historie gennem dit opslag. Identificer, hvad der gør dig og din bolig unik, og fortæl det i din værtsprofil og dit opslag. "Medtag alle oplysninger om, hvad der gør dig og din bolig til noget særligt, og fortæl tydeligt, hvad de kan forvente sig," siger Juliette. "Det er en anden måde at forstå dig på."
  • Slå Øjeblikkelig booking til. Det er vigtigt for Juliette at behandle alle sine gæster ens, og det begynder ved at aktivere Øjeblikkelig booking. Selvom værter ikke kan få adgang til profilbilleder, før en booking er gennemført, er diskrimination ofte baseret på opfattelse – og folk kan udvikle en opfattelse af nogens race ud fra f.eks. fornavne. Øjeblikkelig booking fjerner disse variabler fra bookingprocessen.
  • Kommuniker tidligt og ofte. "Jeg starter normalt processen med at spørge, hvad gæsten har brug for, hvad jeg kan forvente, hvad tid de kommer, hvad jeg kan gøre for dem, og hvordan jeg kan gøre deres oplevelse bedre," siger Juliette. Hendes husmanual dækker resten. "Jeg giver dem også en manual, der hjælper dem med at finde rundt i min bolig og undgå overraskelser. Mere kommunikation, end hvad der strengt taget er nødvendigt, kan forhindre mange problemer."
  • Giv en personlig velkomst. "Jeg behandler hver gæst som noget særligt," siger Juliette. "Jeg lægger navneskilte til alle gæster og behandler hver enkelt gæst individuelt. Jeg sørger også for at tage imod mine gæster personligt, medmindre jeg ikke er i nærheden." At give den samme gæstfri behandling til alle gæster kan hjælpe med at begrænse fordomme, fremme inklusion og sikre, at alle føler sig trygge.
  • Vær opmærksom på gæsters behov. "Jeg er vært for gæster fra alle kulturer og med alle baggrunde, og de har alle forskellige behov, forventninger og erfaringer," siger Juliette. "Jeg lytter til alt, hvad de siger, og stiller flere spørgsmål, hvis jeg er i tvivl." For eksempel er hun ofte vært for kenyanske rejsende, der bor i andre lande og er kommet hjem på besøg. "Jeg hjælper dem ofte med at lære Nairobi at kende igen," siger hun.

Flere ressourcer til at fremme inklusion

Som vært ved du, hvor vigtigt det er at konfrontere og fjerne din egen forudindtagethed, så du kan fortsætte med at tilbyde den samme form for gæstfrihed til alle dine gæster, uanset f.eks. hvem de er, hvor de kommer fra, eller hvordan de ser ud.

Så vi vil gerne dele et par ressourcer, som vi har fundet nyttige på vores fortsatte færd mod at fremme aktivisme og alliance i hele vores netværk.

Vi vil gerne fortsætte samtalen om inklusion, så vi håber, du vil skrive om dine egne oplevelser som vært på Airbnb i vores netværkscenter og de ressourcer og tips, der har hjulpet dig mest med at skabe en bolig, hvor alle hører til.

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Highlights

  • En Superhost i Nairobi i Kenya giver værtstips til at fremme inklusion

  • Se vores liste over læsestof for fortsat at konfrontere og fjerne forudindtagethed.

Airbnb
4. mar. 2021
Var det en hjælp?