Retningslinjer for at skrive din opslagstitel

Opdater din titel for at fremhæve din bolig i søgeresultaterne.
Af Airbnb den 17. jun. 2022
3 minutters læsning
Opdateret 23. okt. 2023

Din opslagstitel er en af de første ting, gæster læser i søgeresultaterne, og det er en god mulighed for at fremhæve, hvad der gør netop dit logi til noget særligt. Følg disse retningslinjer for at skrive en effektiv titel, der er med til at få dit opslag til at skille sig ud i søgninger, skabe interesse for at booke din bolig og afstemme forventninger med gæster.

Korte titler fungerer bedst

Gæster søger på Airbnb via enhver form for enhed med skærme af forskellige størrelser. En titel, der fungerer godt i en webbrowser, kan være for lang for gæster, der ruller gennem opslag på mobilappen.

At holde sig til en grænse på 32 tegn sikrer, at man kan se hele titlen på stationære og mobile enheder.

Her er tre gode eksempler på korte opslagstitler:

  • Moderne loft med udsigt over centrum

  • Hyggeligt fristed i bjergene for madentusiaster

  • Strandvilla i nærheden af Año Nuevo

Hvis din titel er længere end 32 tegn, så skriv de vigtigste oplysninger først. Længere titler forkortes automatisk i søgeresultaterne, og resten af titlen erstattes af tre prikker. For eksempel bliver en titel som "Landhytte med søudsigt, ildsted, bådrampe" til "Landhytte med søudsigt …" i søgeresultaterne.

Vælg sætningsformat

Det er bedst kun at bruge stort begyndelsesbogstav og ellers små bogstaver i din titel. Det kan være lettere at læse og virke mere som talesprog end at skrive de fleste ord med stort begyndelsesbogstav, eller at skrive ALT MED STORE BOGSTAVER.

For at give gæster en bedre søgeoplevelse skal du undgå at bruge store bogstaver i andre ord i din titel, medmindre det er et egennavn, f.eks. en by. Du kan også gøre undtagelser for forkortelser, såsom UK eller en lufthavnskode som LHR.

Her er tre gode eksempler på opslagstitler i sætningsformat:

  • Strandhytte ved Bondi Beach

  • Romantisk victoriansk gæsteværelse

  • Miljøvenlig etværelseslejlighed i nærheden af LAX

Ord er mere præcise end emojier

Emojier og symboler kan være forvirrende eller vildledende, da de betyder forskellige ting for mennesker rundt om i verden. En opadvendt tommelfinger kan for eksempel tolkes som et tegn på godkendelse, som tallet et, eller som en stødende gestus.

For at gøre din opslagstitel mere indbydende og lettere at læse, så hold dig til enkle og beskrivende ord om dit sted. Det er fint at bruge specialtegn (f.eks. !, # eller *), men det er ikke en god ide at gentage dem for at fremhæve noget (f.eks. !!! eller ***). For at adskille elementer, kan du prøve med kommaer og mellemrum eller en enkelt skråstreg uden mellemrum.

Her er et eksempel på, hvad du ikke skal gøre:

  • ****Ski- og golfhytte****!!!

Det er bedre at skrive det sådan her:

  • Ski-/golfhytte med privat gårdhave

Flere oplysninger er bedre end gentagelser

I de fleste tilfælde er det ikke nødvendigt at gentage oplysninger, gæsterne allerede har fået i søgeresultaterne såsom din by eller det samlede antal senge. Brug i stedet din opslagstitel til at tilføje særlige detaljer, der kan tiltrække opmærksomhed.

Hvis din bolig for eksempel ligger i Buenos Aires, kan du nævne dit nabolag (f.eks. "Recoleta") i din opslagstitel. Hvis den ligger i Firenze i Italien, kan du skrive "i nærheden af Uffizi" eller et andet kendt sted tæt på dit logi. Eller, hvis du har et kontorområde, kan du fremhæve "arbejdsvenlig" i titlen. Dette hjælper med at afklare vigtige detaljer for gæsterne.

Du kan også udelade ordet "ny" fra en ny opslagstitel, fordi disse oplysninger allerede kommunikeres til gæster på et badge i søgeresultaterne.

Læs Airbnb's regler for indhold

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Airbnb
17. jun. 2022
Var det en hjælp?