Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Svar til rejsende om COVID-19

    Svar til rejsende om COVID-19

    Find ud af, hvordan vi hjælper dig med vores annulleringspolitikker og nye programmer.
    Af Airbnb den 10. mar. 2020
    7 minutters læsning

    Opdateret 31. marts 2020

    Vi ved godt, der er stor usikkerhed omkring coronavirus (COVID-19) og dens eventuelle indvirkning på dine rejseplaner. For at hjælpe rejsende følger vi jeres spørgsmål og besvarer nogle af dem her. Vi opdaterer løbende denne side, efterhånden som situationen udvikler sig, og der kommer flere svar.

    Jeg er nødt til at annullere min rejse. Hvilke muligheder har jeg?
    På grund af COVID-19 kan gæster med reservationer, der er booket 14. marts 2020 eller tidligere med indtjekning mellem 14. marts og 31. maj 2020, annullere, hvis de ikke kan rejse på grund af COVID-19, og vi har udvidet annulleringsmulighederne for disse gæster. Gå til sektionen Rejser på Airbnb's hjemmeside eller i appen for at få mere at vide om dine muligheder for annullering.

    Hvis du bliver nødt til at ændre dine planer, så annuller mindst syv dage før din indtjekningsdato for at give din vært besked i god tid. Hvis du annullerer på grund af COVID-19, vil Airbnb også betale din vært en andel af, hvad vedkommende ville have tjent på reservationen, med vores støttefond på 250 millioner dollars (USD) for påvirkede boligværter. Dette er vores måde at hjælpe med at lette den økonomiske byrde for både vores gæster og værter under denne krise. Få flere oplysninger på airbnb.com/250MSupport.

    Bemærk dog, at denne politik ikke dækker bookinger foretaget efter 14. marts. Disse vil alle blive håndteret i henhold til opslagets annulleringspolitik som sædvanligt.

      Jeg har booket en rejse på Airbnb for nylig, og COVID-19 påvirker mine planer. Kan jeg annullere min reservation?
      Det er et forvirrende tidspunkt at rejse på, og vi vil gerne give dig de oplysninger, du skal bruge for at kunne træffe de rette beslutninger for dig og dine kære. Som reaktion på Verdenssundhedsorganisationens (WHO) erklæring om, at COVID-19 er en pandemi, har vi udvidet vores annulleringsmuligheder for gæster med reservationer for ophold, der er booket 14. marts eller tidligere med indtjekning mellem 14. marts og 31. maj 2020. For at undersøge mulighederne for din reservation skal du gå til sektionen Rejser på Airbnb's hjemmeside eller i appen.

      Hvis dit indtjekningstidspunkt er 1. juni eller senere, kan du altid ændre eller annullere din eksisterende reservation i henhold til vilkårene i din værts annulleringspolitik. Gå til sektionen Rejser på Airbnb's hjemmeside eller i appen for at få mere at vide om dine muligheder for annullering.

        *Dette gælder ikke indenrigsrejser i Fastlandskina. Du kan finde flere oplysninger her. Luxe og Luxury Retreats-reservationer er underlagt en separat Luxe-gæsterefusionspolitik.

        Jeg vil gerne booke en rejse, men jeg er ikke sikker på, hvordan situationen med COVID-19 udvikler sig. Hvad skal jeg gøre?
        Forståeligt nok kan du føle dig usikker med hensyn til at booke fremtidige rejser lige nu. Vi opfordrer på det kraftigste alle gæster til nøje at overveje annulleringspolitikken for enhver reservation, de foretager, og til at vælge opslag, der giver fleksibilitet. Vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder dækker ikke bookinger foretaget efter den 14. marts for omstændigheder relateret til COVID-19 eller reservationer, der allerede er påbegyndt.

        For at give dig ro i sindet anbefaler vi, at du finder et opslag med en fleksibel annulleringspolitik, så vi har tilføjet søgefiltre for at gøre det nemt at finde og booke den slags boliger.

        Hvordan kan jeg finde boliger med fleksibel annulleringspolitik?
        Annulleringspolitikker fastsættes af værter og kan variere (fleksibel, moderat eller striks). Du kan finde oplysninger om annulleringspolitikken for hver bolig på hvert opslags forside. Vi har tilføjet et nyt filter, der gør det nemmere for dig at søge efter steder med fleksibel annulleringspolitik. Få mere at vide om det nye filter

        Hvad er politikken vedrørende uforudsete omstændigheder?
        Airbnb's politik vedrørende uforudsete omstændigheder giver gæster og værter mulighed for at annullere gebyrfrit, hvis de berøres af ting som alvorlig tilskadekomst eller sygdom, naturkatastrofer, rejserestriktioner og andre uforudsete hændelser. Som reaktion på, at WHO har erklæret COVID-19-udbruddet for en pandemi, har vi udvidet denne politik til at gælde globalt for alle kvalificerede reservationer, der er booket 14. marts eller tidligere med indtjekningsdato mellem 14. marts og 31. maj. Hvis din reservation allerede er påbegyndt (indtjekningen er overstået), gælder politikken ikke.

        Jeg bookede en rejse på Airbnb for nylig, og jeg kan ikke betemme mig for, om jeg stadig skal tage på rejsen. Skal jeg det?
        Vi anbefaler, at du følger regeringers og sundhedsmyndigheders vejledninger. Vi har samlet nogle rejseråd og nyttige ressourcer for at gøre det nemmere for dig at tage denne vigtige beslutning.

        Jeg har booket en Airbnb-oplevelse. Er der noget, jeg skal vide?
        Vi sætter alle oplevelser på pause fra og med 18. marts til og med mindst 30. april 2020. Vi traf denne vanskelige beslutning, fordi oplevelser har til formål at bringe mennesker sammen, og sundhedsorganisationer over hele verden har frarådet denne form for samvær som en af de bedste måder til at beskytte lokalsamfund på. Alle gæster, der har booket i denne periode, vil modtage en annulleringsmeddelelse og en værdikupon på 25 dollars (USD). Vi håber, at dette opmuntrer gæster til at booke oplevelser i fremtiden. Læs denne Hjælpecenterartikel for at få de seneste opdateringer.

        Der er nyt om COVID-19 hver eneste dag. Hvordan holder jeg mig bedst informeret?
        Vi opdaterer airbnb.com/COVID hver dag, og det er et godt sted at begynde for at få opdateringer og vejledning. For alt, der vedrører din region eller din rejse, anbefaler vi, at du følger regeringers og sundhedsmyndigheders vejledninger.

        En vært har lige annulleret. Hvad sker der nu?
        Vi ved, at annulleringer kan være irriterende, selv om årsagen er forståelig. Husk på, at mange værter, der annullerer en reservation, kan være påvirket af COVID-19 eller handler på en måde, der hjælper med at beskytte hele vores netværk.

        Hvis din vært annullerer, har du muligvis ret til en fuld refusion. Se sektionen Rejser på Airbnb's hjemmeside eller i appen for at få mere at vide om din refusion.

        Hvis du stadig har brug for at rejse, håber vi, at du vælger at booke hos Airbnb igen, og vi ønsker dig en sikker rejse.

        Hvad skal jeg gøre, hvis jeg føler mig utryg ved en vært?
        Airbnb arbejder for vores netværks velbefindende og inklusion, hvilket er vigtigere end nogensinde før i disse vanskelige tider. Før du annullerer en reservation, skal du huske, at Airbnb har en politik vedrørende antidiskrimination. Husk at behandle alle rejsende inkluderende og med respekt, hvilket betyder, at du skal sørge for, at hver reservation – og beslutning om annullering – lever op til de samme standarder. Vi har skitseret nogle retningslinjer og spørgsmål, du kan overveje at stille, for at hjælpe dig med at få de oplysninger, du har brug for.

        Jeg kan ikke få en refusion baseret på min værts annulleringspolitik. Hvorfor?
        Airbnb er et netværk af gæster og værter, der mødes via platformen. Værter bestemmer, hvor meget de tager, specifikke regler for boligen og deres annulleringspolitik. I mange tilfælde er værter afhængige af deres Airbnb-indtjening for at få enderne til at mødes, hvilket kan gøre det svært for dem at gøre undtagelser fra deres politikker.

        Jeg har booket et overnatningssted på Airbnb i forbindelse med et arrangement, der er blevet annulleret. Kan jeg annullere min reservation?
        Vi ved, at mange af vores rejsende booker overnatningssteder på Airbnb til arrangementer som Coachella, SXSW, Mobile World Congress med mere. Hvis et arrangement, du havde planlagt at deltage i, er blevet annulleret, og din reservation ikke er omfattet af vores Politik vedrørende uforudsete omstændigheder, bedes du venligst tjekke annulleringspolitikken på din reservation. Du er også velkommen til at kontakte din vært direkte. Vi har udviklet et værktøj, så værter kan refundere reservationer som disse, der ikke er omfattet af vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder.

        Jeg har booket en Airbnb Luxe-ejendom i et påvirket område. Er jeg omfattet af politikken vedrørende uforudsete omstændigheder?
        Vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder gælder ikke for Airbnb Luxe-reservationer, der er underlagt en separat Luxe-gæsterefusionspolitik.

        Jeg har brug for hjælp. Hvor kan jeg finde ressourcer online?
        Vi ved, at det kan være frustrerende, når du ikke kan få svar med det samme. Vi er fast besluttede på at hjælpe dig med at få den hjælp og information, du har brug for, og derfor har vi lanceret airbnb.com/COVID foruden at fortsætte med at besvare opkald, chat og e-mails så hurtigt som muligt.

        Mange af de mest almindelige problemer kan løses online. Du kan også gå til vores Hjælpecenter for at finde flere svar.

        Jeg har stadig spørgsmål. Hvem skal jeg kontakte?
        På grund af den omfattende indvirkning, COVID-19 har haft på den globale rejseaktivitet, modtager vores kundeserviceteam et usædvanligt stort antal opkald og beskeder. Hvis din situation kræver hjælp fra et medlem af kundeserviceteamet, sætter vi pris på din hjælp med at prioritere de mest akutte anmodninger. Hvis der er mere end 72 timer til din reservation, skal du kontakte os tættere på indtjekningstidspunktet.

        I mellemtiden har vi udviklet selvbetjeningsværktøjer for at gøre det nemmere for dig at løse problemer på egen hånd. Gå til airbnb.com/COVID eller Hjælpecenteret, hvis du har brug for yderligere ressourcer og oplysninger.

        Vi ved, hvor forstyrrende COVID-19 har været for rejsende, og vi er klar til at hjælpe. Tak, fordi du samarbejder med os om at værne om vores netværks sikkerhed og sundhed.

        Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

        Airbnb
        10. mar. 2020
        Var det en hjælp?