Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.

Sådan fastsætter du dine priser

Tag højde for dine udgifter, sammenlign med lignende oplevelser, og tilbyd rabat.
Af Airbnb den 13. maj 2025
Opdateret 13. maj 2025

Airbnb giver dig adgang til værtsværktøjer og millioner af gæster, der understøtter dine indtjeningsmål. En konkurrencedygtig pris kan få din oplevelse til at skille sig ud og opmuntre gæster til at booke.

Det er altid dig, der styrer dine priser, og du kan ændre dem når som helst.

Prissætning på Airbnb

Hvis du begynder med en lavere pris for en ny oplevelse, kan du lettere tiltrække dine første gæster og få de første bedømmelser og omtaler. Du kan justere din pris over tid, så den opfylder dine indtægtsmål.

Her er nogle faktorer, du skal være opmærksom på, når du fastsætter din pris på Airbnb.

  • Dine udgifter: Find ud af, hvor meget du skal bruge til at dække omkostninger såsom din tid, materialer og licenser.
  • Lignende oplevelser: Søg efter lignende aktiviteter på Airbnb og andre platforme for at sammenligne med lokale priser og hvad der er konkurrencedygtigt.
  • Servicegebyr: Tag højde for det servicegebyr, som Airbnb opkræver af værter for hver booking, og som du kan se, når du fastsætter din pris. Gebyret giver os mulighed for at tilbyde værtsværktøjer og kundeservice døgnet rundt og nå ud til millioner af gæster med Airbnb-oplevelser.

Fastsættelse af din pris

Tilføj et maksimalt antal gæster baseret på aktiviteten, stedet og den gruppestørrelse, der bedst fremmer kontakten. Dette maksimum gælder, hver gang du tilbyder oplevelsen.

Angiv din pris pr. gæst og minimumspris for private grupper.

  • Pris per gæst: Det er det beløb, du opkræver af hver gæst for at deltage i oplevelsen. Prisen skal inkludere alle gebyrer og drikkepenge. En lavere pris kan tiltrække flere gæster og give en højere indtjening. Hvis f.eks. fire gæster booker til 60 USD pr person, vil det samlede beløb være 240 USD, og hvis otte gæster booker til 45 USD hver, vil det samlede beløb være 360 USD.
  • Minimum for privat gruppe: Det er det samlede minimumsbeløb, du opkræver for en privat gruppe. Ingen andre kan booke den specifikke dato og det specifikke tidspunkt.

Du kan se, hvor meget du tjener, når du indtaster din pris under opsætningen.

Sådan tilføjer du rabatter

En god måde at gøre din pris konkurrencedygtig på er at tilbyde rabatter på forskellige typer bookinger.

  • Tidsbegrænset: Tilbyd 5-50 % rabat på din pris i 30 dage for at lokke dine første gæster til at booke.
  • Early bird: Giv 20 % rabat til gæster, der booker mere end to uger i forvejen, for at appellere til gæster, der planlægger i god tid.
  • Stor gruppe: Tilføj en grupperabat for hurtigere at nå din maksimale kapacitet.

Dine rabatter gælder, hver gang en gæst booker oplevelsen. Når du tilføjer mere end en rabat, får gæsten den, der giver den største besparelse. De kan ikke få flere rabatter på den samme reservation.

Alle værter, billeder og opslagsoplysninger skal opfylde standarderne og kravene for Airbnb-oplevelser.

Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
13. maj 2025
Var det en hjælp?