Sådan skaber du fællesskab
Gæster sætter pris på muligheder for ærlig interaktion med dig og andre gæster. Skab øjeblikke før, under og efter oplevelsen for at give dem en følelse af fællesskab og tilhørsforhold.
Tilskynd til meningsfuld interaktion
Sæt tid af i tidsplanen til, at dine gæster kan lære dig, hinanden og dit lokalområde bedre at kende. Det kan ske gennem både strukturerede og mere ustrukturerede aktiviteter.
- Hav en samtalestarter klar. Overvej, hvordan du indleder en samtale, f.eks. ved at spørge gæsterne, hvor de kommer fra. Graciela, der er vært for et madlavningskursus i Mexico City, havde engang besøg af internationale gæster, som fandt ud af, at de var naboer. "Den enkle introduktion skabte en uventet forbindelse," siger hun.
- Giv gruppen mulighed for at falde i snak. Foreslå gæsterne, at de snakker om et bestemt emne eller deler en historie for at hjælpe dem med at lære hinanden at kende. "Jeg møder fantastiske mennesker med fantastiske livshistorier", siger Alan, som er vært for en vandretur i området omkring Niagaravandfaldene. "Og det at møde andre er en vigtig del af oplevelsen for dem. De går efter den personlige kontakt."
- Præsenter dit lokalområde. Hjælp gæster med at komme i kontakt med de lokale, uanset om det er planlagt eller improviseret. Ruthy, der er vært for en gastro-tur i Lissabon, siger, at hun er limen, der forbinder gæster med lokalområdet. "Gæsterne elsker, når vi præsenterer dem for bedstemoren på gaden."
Hvis du laver ændringer for at give dine gæster mere tid til at snakke sammen, så opdater tidsplanen, så de ved, hvad de kan forvente.
Styring af samtalen
Hold kontakten med dine gæster på fanen Beskeder før og efter en oplevelse.
- Planlæg en velkomstbesked. Start samtaletråden med en introduktion. Spørg, hvad de håber at få ud af oplevelsen, og om nogen fejrer en særlig begivenhed.
- Få mere at vide om hver gruppe. Deltag i chatten for at bidrage til den personlige kontakt. Du kan også finde oplysninger om dine gæster under fanen I dag, herunder deres interesser, og hvor de kommer fra.
- Følg op bagefter. Del billeder, videoer og anbefalinger, og bed gæster om at gøre det samme. Dette kan hjælpe med at styrke den kontakt, gæsterne fik, og have oplevelsen i tankerne, når de bliver bedt om at give bedømmelser og omtaler.
Alle værter, billeder og opslagsoplysninger skal opfylde standarderne og kravene for Airbnb-oplevelser.
Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.