Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger
Gæst

Derfor kan din reservationsanmodning være blevet afvist af værten

Værter kan muligvis ikke imødekomme alle de anmodninger, de får. Derfor kræver nogle værter, at gæster anmoder om at booke et ophold. Derefter har værter 24 timer til at svare på en gæsts reservationsanmodning.

Årsager til, at værter afviser reservationsanmodninger

Forståelse af, hvorfor værter afviser reservationsanmodninger, kan hjælpe med at forberede gæster på en vellykket booking. Her er nogle almindelige årsager til, at en vært afviser en anmodning:

  • Gæsten har ingen omtaler eller negative omtaler. Værter forholder sig ofte til en gæsts tidligere omtaler for at vurdere pålidelighed og kompatibilitet med deres ordensregler.
  • Særlige anmodninger, som værten ikke kan imødekomme. Nogle gange har gæster særlige ønsker, der går ud over det, der tilbydes i opslaget, f.eks. tidlig indtjekning, sen udtjekning, ekstra faciliteter, ekstra parkering eller indkvartering til flere personer, end boligen tillader. Hvis disse anmodninger ikke kan imødekommes af værten, kan anmodningen afvises.
  • Datoer er ikke ledige. Nogle gange kan en reservationsanmodning blive afvist, hvis værtens kalender ikke er opdateret, og datoerne faktisk ikke er ledige.
  • Gæsten booker på vegne af en anden. Anmodninger, der foretages på vegne af andre, f.eks. familiemedlemmer eller venner, er ikke tilladt på Airbnb.
  • Uklar kommunikation eller manglende gennemsigtighed. Anmodning om at booke uden at angive oplysninger – f.eks. hvem der skal overnatte, og hvorfor du i det hele taget rejser dertil – kan føre til, at en reservationsanmodning bliver afvist. Værter værdsætter klar kommunikation og gennemsigtighed for at sikre et godt match mellem den måde, de udlejer deres bolig på, og gæstens forventninger.

Hvad kan du gøre, før du booker, for at hjælpe værter med at lære dig at kende?

Her er nogle ting, du kan gøre, der kan hjælpe dig med at sikre en booking:

  • Færdiggør din Airbnb-profil. En stærk profil hjælper med at vise værter, der endnu ikke kender dig, at du er pålidelig og autentisk, og kan hjælpe med at skabe den tillid, de har brug for til at byde dig velkommen i deres bolig.
  • Bekræft din identitet på Airbnb. Hvis du er ny på Airbnb, kan du overveje at blive bekræftet for at øge tilliden.
  • Send værten en besked med spørgsmål, eller medtag oplysninger, når du indsender din reservationsanmodning. Fortæl værten, hvorfor du kan lide boligen, hvem der skal overnatte sammen med dig, hvorfor du i det hele taget rejser til området, og alt andet, du synes er vigtigt at vide.
  • Læs værtens ordensregler og opslagsbeskrivelse, og fortæl, at du har gjort det. Hvis du har læst ordensreglerne, kan du fortælle værten, at du har gjort det, og om du overholder dem under et ophold i boligen. Hvis du har spørgsmål til opslaget, kan du sende værten en besked.

Bemærk: Værter kan ikke se gæstens profilbillede, når de besvarer en reservationsanmodning. Det vises først, når vedkommende har accepteret anmodningen, og reservationen er bekræftet. Få mere at vide om, hvilke gæsteoplysninger der vises til værter, før de accepterer en anmodning.

Garanti for, at afviste reservationsanmodninger følger vores Politik vedrørende antidiskrimination

Værter på Airbnb skal følge vores Politik vedrørende antidiskrimination, der kræver, at de skal gøre deres bedste for at være imødekommende over for gæster fra alle baggrunde. Hvis du mener, at din reservationsanmodning blev afvist af en grund, der overtræder vores Politik vedrørende antidiskrimination, skal du give os besked.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig