Sådan rejser man

  1. Trin 2

    Kontakt

    Send en besked til en vært ved at klikke på den blå 'Kontakt mig'-knap under profilbilledet. Stil alle de spørgsmål du måtte have, og bekræft ledighed. Vi anbefaler, at du kontakter flere værter, og vi gør det nemt at genbruge beskeder. Dine personlige oplysninger forbliver skjulte indtil efter reservationen.

    Lær mere
    • Profiler

      Det er en god idé at udfylde din Airbnb-profil, inden du begynder at kontakte værter, da mange værter gerne vil lære potentielle gæster nærmere at kende. Den hurtigste måde at udfylde din profil på er ved at forbinde din Airbnb-profil med din Facebook-konto. Du kan også lave ændringer i din profil ved at klikke på ned-pilen ved siden af dit navn øverst på skærmen, vælge Profil og derefter Rediger profil. Nogle værter kræver, at gæster har en udfyldt profil, så hvis du ikke allerede har gjort det, kan du måske blive bedt om at uploade et profilfoto, tilføje en beskrivelse eller andet, når du forsøger at kontakte dem.

    • Kommunikation

      Airbnb skjuler direkte kontaktoplysninger indtil efter, at en reservation er blevet accepteret for at beskytte alle involverede parter og deres fortrolighed. Men vi har gjort det nemt for værter og gæster at kontakte hinanden med et indbygget meddelelsessystem og Voice Connect. Med Voice Connect kan værter og gæster kommunikere over telefonen gennem Airbnb's system. Klik på den blå 'Kontakt mig'-knap under værtens profilfoto for at sende en besked. Her kan du også vælge at give tilladelse til, at værten ringer til dig mellem klokken 9 og 21 i din tidszone med Voice Connect. Hvis du gerne vil tale over telefonen, kan du i en besked bede værten om at ringe dig op.

    • Forhåndsgodkendelser & specialtilbud

      Hvis du har sendt beskeder til en vært, så har de muligheden for at forhåndsgodkende dit ophold og endda give dig et specialtilbud. Hvis du modtager et sådant tilbud via en besked, så kan du klikke på "Book det", og du vil blive omdirigeret til betalingssiden, hvor du kan bekræfte din reservation med det samme - ingen ventetid.

  2. Trin 3

    Book

    Klik på den grønne "Book det" knap, for at sende værten en formel reservationsanmodning. Værten har derefter 24 timer til at svare. Hvis værten ikke svarer indenfor dette tidspunkt, udløber anmodningen. Hvis et boligopslag har *Øjeblikkelig Booking" betyder det, at du ikke behøver sende en besked først, men blot kan klikke "Book det" for at reservere.

    Lær mere

    Når en vært accepterer din reservationsanmodning, får du besked via email og modtager en kvittering, en rejseplan og værtens direkte kontaktoplysninger, herunder boligens præcise adresse.

    Når en vært accepterer din reservation, bliver du opkrævet det fulde beløb for opholdet. Airbnb holder dog dine penge indtil 24 timer efter du er checket ind, hvilket giver dig mulighed for at se boligen og sikre dig, at den lever op til den lovede standard. Vores gæsteløfte betyder, at vi altid tager os af dig.

    • Reservationsanmodninger

      Det er en god idé at udfylde din Airbnb-profil, inden du begynder at kontakte værter, da mange værter gerne vil lære potentielle gæster nærmere at kende. Den hurtigste måde at udfylde din profil på er ved at forbinde din Airbnb-profil med din Facebook-konto. Du kan også lave ændringer i din profil ved at klikke på ned-pilen ved siden af dit navn øverst på skærmen, vælge Profil og derefter Rediger profil. Nogle værter kræver, at gæster har en udfyldt profil, så hvis du ikke allerede har gjort det, kan du måske blive bedt om at uploade et profilfoto, tilføje en beskrivelse eller andet, når du forsøger at kontakte dem.

    • Betalinger

      Når du klikker 'Book det', vil du blive bedt om dine betalingsoplysninger. Når de er udfyldt, bliver din reservationsanmodning sendt til værten, som derefter har 24 timer til at acceptere din reservation. Når din vært har accepteret din reservation, bliver du opkrævet for reservationen samt eventuelle gebyrer. Airbnb holder dog på pengene indtil 24 timer efter, at du har checket ind, så du har mulighed for at sikre dig, at boligen lever op til forventningerne, inden betalingen går igennem.

    • Bekræftelse

      Din reservation er ikke endelig før din vært har accepteret din reservation. Værter har 24 timer til at acceptere en reservationsanmodning, ellers udløber den automatisk. Når din vært har accepteret din reservation, modtager du en bekræftelses-email, en kvittering, samt en rejseplan og værtens direkte kontaktoplysninger, herunder boligens præcise adresse. Alle disse oplysninger er altid tilgængelige under 'Mine rejser' i dit Kontrolpanel.

    • Sikkerhedsdepositummer

      Værter har muligheden for at tilføje et sikkerhedsdepositum til deres opslag, der kan dække ting såsom vinpletter og ødelagte tallerkener. Hvis din reservation inkluderer et sikkerhedsdepositum, så forhåndsautoriserer vi din betalingsmetode for depositumbeløbet 24 timer før din ankomstdato. Værten har 48 timer efter afrejse til at indsende et krav på depositummet til Airbnb. Vi vil fungere som mæglere, hvis nødvendigt, eller frigive beløbet, hvis vi ikke hører fra værterne.

  3. Trin 4

    Rejse

    Din rejse er lige rundt om hjørnet! Men før du ankommer er det en god idé at kontakte værten for at bekræfte ankomsttidspunkt og nøgleudveksling. Du kan altid finde alle oplysninger angående dit ophold, herunder værtens kontaktoplysninger, under 'Mine rejser'.

    Lær mere
    • Ankomster

      Når din reservation er blevet accepteret, udleverer vi din værts kontaktoplysninger, herunder boligens præcise adresse. Før du begynder din rejse, er det vigtigt, at du kontakter din vært og bekræfter dit ankomsttidspunkt og koordinerer nøgleudvekslingen. Kontaktoplysningerne kan du finde under 'Mine Rejser' i Kontrolpanelet.

    • Mobil

      Få adgang til dine rejsedetaljer, mens du er på farten, ved at downloade vores iPhone- og Android-apps eller ved at benytte vores mobilhjemmeside på m.airbnb.dk.

    • Ændr eller aflys

      Du kan ændre eller aflyse rejser under 'Mine rejser' i dit Kontrolpanel. Dig og din vært kan justere dine reservationer, såsom at forlænge opholdet eller tilføje gæster, hvis I begge er enige om det. Du kan til enhver tid aflyse en reservation, og derefter vil Airbnb håndhæve den aflysningspolitik, der er på din reservation.

    • Omtale

      Husk at efterlade en omtale, når dit ophold er slut. Omtaler er en ekstremt vigtig del af Airbnb og hver enkelt omtale gør vores markedsplads stærkere. Du kan efterlade offentlige omtaler, men også give din vært privat feedback. Når du har checket ud, modtager du en email og en meddelelse i dit kontrolpanel, hvori vi beder dig om, at efterlade en omtale.

Leder du efter flere oplysninger?