Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Der er for øjeblikket længere ventetider end normalt
    På grund af coronavirussen (COVID-19) modtager vi i øjeblikket mange henvendelser og har mindre bemanding. Hvis der er mere end 72 timer til din reservation, skal du kontakte os tættere på indtjekningsdatoen, så vi kan hjælpe dem, der har brug for øjeblikkelig hjælp. For at ændre eller annullere en reservation skal du gå til din side med rejser eller dit værtskontrolpanel.

    Hvilke sanktioner gælder for mig som vært, hvis jeg er nødt til at annullere en reservation?

    Bemærk: Hvis du bliver nødt til at annullere din reservation på grund af coronavirussen (COVID-19), så læs vores artikel om muligheder for annullering.

    Da annulleringer forstyrrer gæsternes planer og påvirker tilliden til Airbnb-netværket, pålægges følgende sanktioner, hvis værter annullerer.

    Annulleringsgebyr

    Et gebyr trækkes fra din første udbetaling efter en annullering. Det beløb, der trækkes, afhænger af, hvornår du accepterede reservationen, og hvor lang tid inden indtjekning du annullerede den:

    • Hvis det er mere end syv dage inden indtjekning, trækker vi 50 dollars fra din næste udbetaling
    • Hvis det er mindre end syv dage inden indtjekning, trækker vi 100 dollars fra din næste udbetaling

    Annulleringsgebyret kan frafaldes, hvis du har gennemført mindst 10 bookinger i træk uden at annullere, enten siden du blev vært eller siden din sidste annullering.

    Ikke ledig/blokeret kalender

    Din kalender forbliver blokeret, og du kan ikke acceptere andre reservationer de samme datoer som den annullerede reservation

    Automatisk omtale

    Hvis du annullerer inden indtjekningsdagen, slås en automatisk omtale op på dit opslags profil, der viser, at du har annulleret en af dine reservationer. Disse omtaler kan ikke fjernes, men du kan altid skrive et offentligt svar for at forklare, hvorfor du blev nødt til at annullere.

    Gæsteomtale

    Hvis du annullerer på indtjekningsdagen eller senere, kan gæsterne vælge at skrive en offentlig omtale på dit opslags profil.

    Kontosuspendering

    Hvis du annullerer tre eller flere reservationer inden for et år, deaktiverer vi muligvis dit opslag.

    Medmindre der er uforudsete omstændigheder, er der ikke nogen undtagelser fra vores annulleringspolitik.

    Superhost-status

    For at bevare din Superhost-status skal du fortsat opfylde Superhost-kravene i hver vurderingsperiode, hvilket omfatter opretholdelse af en annulleringsrate på 1 %.

    Undtagelser for reservationer med Øjeblikkelig booking

    Du kan annullere reservationer med Øjeblikkelig booking uden sanktioner under visse omstændigheder. Få mere at vide.