Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger

Bekræftelse af din identitet

Vores mål er, at gæster og værter på Airbnb kan stole på hinanden.

Selvom ingen identifikationsproces er ufejlbarlig, og vi ikke kan garantere en persons identitet, tager vi forholdsregler for at hjælpe alle med at have tillid til, at gæster og værter på Airbnb er dem, de giver sig ud for at være. Derfor har vi implementeret procedurer for at forsøge at bekræfte vores brugeres identitet.

Vi kræver, at værter for boliger, nye medværter og gæster bliver bekræftet. Når du booker et ophold, eller når du bliver vært, skal vi muligvis bekræfte dine personlige oplysninger såsom dit juridiske navn, din adresse, dit telefonnummer og andre kontaktoplysninger. 

Vi beder muligvis om et billede af dit myndighedsudstedte id og en selfie i tilfælde af, at vi ikke kan bekræfte din identitet ved hjælp af de personlige oplysninger, du har angivet. I visse lande er bekræftelsesmetoder, der bruger de personlige oplysninger, du har angivet, muligvis ikke tilgængelige og/eller gældende. I andre tilfælde kan vi registrere uregelmæssigheder på platformen. I disse tilfælde beder vi også om et billede af dit myndighedsudstedte id og/eller en selfie. Derudover kræver visse Oplevelser, at du bekræfter din identitet.

Se vores Fortrolighedspolitik, og få mere at vide om tillid og sikkerhed på Airbnb.

BEMÆRK

Når en person er "identitetsbekræftet" eller har et badge til identitetsbekræftelse, betyder det blot, at vedkommende har angivet oplysninger, der er blevet bekræftet. Denne proces har indbyggede sikkerhedsforanstaltninger, men den er ikke en garanti for, at en person er den, som vedkommende hævder at være.

Derfor bekræfter vi din identitet

Bekræftelse af gæsters og værters identitet hjælper os med at:

  • Begræns bedragerisk adfærd
  • udføre baggrundskontrol, hvor det er tilladt i henhold til gældende lovgivning
  • overholde gældende lovgivning, som omfatter betalings- og skattelovgivning
  • reagere på og efterforske sikkerhedsspørgsmål såsom overfald eller røveri

Sådan fungerer processen

Som en del af identitetsbekræftelsesprocessen beder vi dig muligvis om at oplyse:

  • Juridisk navn, adresse og/eller andre personlige oplysninger: I nogle tilfælde er disse tilstrækkelige til, at vi kan bekræfte din identitet. Bemærk, at i visse lande er bekræftelsesmetoder, der bruger de personlige oplysninger, du har angivet til os, muligvis ikke tilgængelige og/eller gældende, derfor beder vi i disse tilfælde om et billede af dit myndighedsudstedte id og/eller en selfie.
  • Et billede af dit myndighedsudstedte id: Det kan være et kørekort, pas eller identitetskort. Få mere at vide om typer af myndighedsudstedt id, som vi accepterer, og eventuelle tilladte redigeringer af billedet af det myndighedsudstedte id.
  • Selfie: Vi bliver måske nødt til at bede om et billede sammen med dit myndighedsudstedte id. Hvis du ikke kan sende en selfie, der stemmer overens med dit myndighedsudstedte id, kan du kontakte os for at få en alternativ bekræftelsesmetode.

Bemærk: Hvis dit værtskab er en virksomhed, kan du blive bedt om at bekræfte yderligere oplysninger om din konto og eventuelle tilknyttede konti i din virksomhed. Få mere at vide.

Hvis du modtager indkomst fra udlejning af en bolig, leverer oplevelser eller fungerer som medvært, når du er bosiddende i en EU-medlemsstat, eller indkomsten modtages fra et boligopslag i EU, vil du blive bedt om at bekræfte yderligere oplysninger for din konto. Få mere at vide.

Så lang tid tager det at bekræfte din identitet

Når du har indsendt dine oplysninger, kan der gå lidt tid, før din identitet bliver bekræftet. Det er vigtigt at sikre, at de oplysninger, du indsender, er gyldige, nøjagtige og opdaterede. Ellers kan det tage længere tid at behandle dem.

Bekræftelse af din identitet i dine kontoindstillinger

Du kan bekræfte din identitet i dine kontoindstillinger ved at indsende et billede af dit myndighedsudstedte id. Det kan du gøre, når du opretter en konto, eller når du opdaterer dine kontooplysninger.

Har du problemer?

  • Se dine beskeder: Du kan have modtaget yderligere oplysninger via sms, e-mail eller telefon. Tror du, at du kan have overset en e-mail? Find ud af hvorfor.
  • Giv adgang til kameraet: Airbnb-appen eller din browser skal muligvis have tilladelse til at få adgang til dit kamera. Virker det stadig ikke? Prøv at opdatere appen eller siden.
  • Brug billeder af høj kvalitet: Tag billeder i et veloplyst rum, sørg for, at dit ansigt er tydeligt og ikke dækket, og sørg for, at oplysningerne er inden for de angivne hvide linjer. Hvis du bruger "auto", vil appen automatisk tage billeder af høj kvalitet, men du kan altid skifte tilbage til at tage billeder manuelt. Du må gerne bære religiøs hovedbeklædning, men sørg for, at vi kan se dine øjne og din næse og mund.
  • Indsend billeder af et originalt (ikke fotokopieret) ubeskadiget og opdateret id: Vi kan ikke acceptere en fotokopi, PDF eller anden digital kopi af dit myndighedsudstedte id. Sørg for, at profilbilledet er tydeligt og ikke er udtværet. Hvis id'et har to sider, f.eks. kørekort eller nationalt id-kort, skal du indsende billeder af forsiden og bagsiden. Få mere at vide om, hvordan du indsender dit myndighedsudstedte id, herunder landespecifik vejledning, hvor det er relevant for din lokation.
  • Tag et direkte billede af dit myndighedsudstedte id: Et billede af dit myndighedsudstedte id, der vises på en anden mobiltelefon eller computer, accepteres ikke.

Hvornår bekræfter vi din identitet?

Du skal bekræfte din identitet som gæst, når du booker et opslag til et ophold, og når en vært kræver det ved booking af en oplevelse. Som vært skal du bekræfte din identitet, når du opretter et opslag eller en oplevelse for første gang, eller hvis du er blevet inviteret til at være ny medvært for et opslag. 

Værter kan blive bedt om at gennemgå identitetsbekræftelse med jævne mellemrum af hensyn til overholdelse af lovgivningen. Værter, der ikke gennemfører id-bekræftelse, når de bliver bedt om det, kan muligvis ikke modtage nye bookinger, før de har gjort det.

Bookinger

Hvis du er en gæst, der booker et sted at bo, skal du gennemføre identitetsbekræftelse. Hvis du er en gæst, der booker en oplevelse, skal du muligvis gennemføre identitetsbekræftelse, hvis din vært kræver det. 

Hvis vi ikke kan bekræfte din identitet ved hjælp af de oplysninger, du angiver, når du foretager bookingen, beder vi dig om at bekræfte din identitet på en anden måde – f.eks. ved at angive dit juridiske navn, din adresse eller andre kontaktoplysninger. Vi beder muligvis også om et billede af dit myndighedsudstedte id og en selfie i tilfælde af, at vi ikke kan bekræfte din identitet ved hjælp af disse oplysninger. 

I visse lande er bekræftelsesmetoder, der bruger de personlige oplysninger, du har angivet, muligvis ikke tilgængelige og/eller gældende. I disse tilfælde beder vi om et billede af dit myndighedsudstedte id.

Det er vigtigt at sikre, at de oplysninger, du indsender, er gyldige, nøjagtige og opdaterede. Ellers kan det tage længere tid at behandle dem. Jo hurtigere du kan give disse oplysninger, jo hurtigere kan vi bekræfte din booking og hjælpe dig med at komme videre.

BEMÆRK

Hvis du forsøger at foretage en booking, er det meget vigtigt, at du giver os de nødvendige oplysninger inden den angivne frist.

Hvis vi ikke kan bekræfte din identitet inden for den angivne frist, kan din reservation ikke bekræftes.

Opslag

Hvis du er ny vært, der opretter et opslag eller en oplevelse for første gang, skal du gennemføre identitetsbekræftelsen ved hjælp af de oplysninger, du angiver under kontoopsætningen.

Hvis bekræftelsesmetoder, der bruger de personlige oplysninger, du har angivet, ikke er tilgængelige og/eller gældende i dit bopælsland, eller vi ikke kan bekræfte din identitet ved hjælp af denne metode, beder vi om et billede af dit myndighedsudstedte id. Dit opslag offentliggøres ikke, før dette trin er gennemført.

Hvis du er blevet inviteret til at være medvært for et opslag, skal du gennemføre identitetsbekræftelse, før du kan acceptere invitationen.

Hvis du er eksisterende vært, medvært, der står som primær vært, eller vært for oplevelser, skal du gennemføre identitetsbekræftelse så hurtigt som muligt. Hvis du ikke gør det, kan det få konsekvenser såsom kalenderblokering.

Hvis du er en eksisterende vært, en medvært, der står som primær vært, eller vært for Oplevelser, skal du gennemføre identitetsbekræftelse så hurtigt som muligt. Hvis du ikke gør det, kan det resultere i konsekvenser såsom kalenderblokering.

Når din kalender er blokeret, fordi du ikke har gennemført identitetsbekræftelse, kan du ikke modtage nye reservationer, før du får gjort dette.

For at bekræfte din identitet som vært skal du gå til vores side til identitetsbekræftelse. Her kan du:

  • uploade et eksisterende billede af dit id
  • tage et billede af dit id med dit webcam

Badget Bekræftet

Konti, der har gennemført id-bekræftelse, kan identificeres ved hjælp af badget "Bekræftet id". Når du har fået badget for bekræftet identitet, gælder det både som gæst og som vært.

Hvis du, efter at du har fået bekræftet din identitet, ændrer dine personlige oplysninger, f.eks. dit navn, eller hvis du fjerner dit myndighedsudstedte id fra din profil, kan du miste dit badge for bekræftet identitet, og den skal muligvis bekræftes igen, for at du kan booke eller acceptere opslag.

Bemærk: Nogle virksomhedsværter kan oprette flere konti til at administrere alle deres opslag. I disse tilfælde viser de tilknyttede værtskonti muligvis ikke altid et badge for bekræftet identitet, selvom den virksomhed, der driver kontoen, er blevet bekræftet. Få mere at vide om virksomhedsbekræftelse.

Her viser vi din status for identitetsbekræftelse

Din status for identitetsbekræftelse kan angives på dit opslag med mærkatet "identitet bekræftet" eller på Airbnb som et rødt badge med et flueben ud for dit profilbillede. Din status for identitetsbekræftelse vises også på din profil i afsnittet Bekræftede oplysninger om [Dit navn].

Det deler vi

Dine identifikationsoplysninger håndteres i henhold til vores Fortrolighedspolitik og deles ikke med din vært eller gæster.

Vi kan dele dine identifikationsoplysninger med autoriserede tredjepartsserviceudbydere for at hjælpe med at understøtte processen med identitetsbekræftelse – herunder ting som at bekræfte din identitet, berigtige dine identifikationsdokumenter og udføre baggrundstjek (hvor det er tilladt i henhold til gældende lovgivning).

Sådan administrerer vi dine data

Kun autoriseret Airbnb-personale og autoriserede tredjepartsudbydere kan få adgang til de oplysninger, du indsender. Alle oplysninger gemmes og overføres på en sikker måde, bl.a. ved hjælp af sikker kryptering.

Vi behandler oplysninger til de formål, de blev indsamlet til, som angivet i vores Fortrolighedspolitik, herunder følgende:

  • Personlige oplysninger, du har givet os, såsom juridisk navn, adresse og fødselsdato:
    • Til hjælp i vores identitetsbekræftelsesproces som beskrevet ovenfor
    • Vi reagerer på og undersøger sikkerhedsspørgsmål for at beskytte vores brugere på Airbnb-platformen og i hele netværket
    • Opretholdelse af retningslinjerne for Airbnb's netværk
    • Overholdelse af gældende lovgivning, som omfatter betalings- og skattelovgivningen
    • Opdagelse af svigagtig adfærd
    • Udføre baggrundskontrol, hvor det er tilladt i henhold til gældende lovgivning
  • Dit officielle id:
    • Til hjælp i vores identitetsbekræftelsesproces som beskrevet ovenfor
    • Vi reagerer på og undersøger sikkerhedsspørgsmål, der involverer brugere af platformen og hele netværket
    • Sådan reagerer du på og bistår de retshåndhævende myndigheder i deres efterforskning
    • Overholdelse af gældende lovgivning, som omfatter betalings- og skattelovgivningen

Vi sletter myndighedsudstedte id'er efter udløbet af den foreskrevne opbevaringsperiode, der står i forhold til ovenstående formål, med forbehold for eventuel påkrævet opbevaring med henblik på overholdelse af lovgivningen. Når dit id er blevet slettet, bevarer vi fortsat oplysninger fra dit id til administration af din konto, overholdelse af lovgivningen og generelle sikkerhedsformål.

Dette kan en vært bede dig om

Værten kan bede om id efter bookingen, hvis kravet står i værtens ordensregler på tidspunktet for bookingen, eller hvis det er nødvendigt for at overholde eventuelle gældende love eller kontraktlige forpligtelser, som værten er underlagt.

Nogle regioner har love, der kræver, at gæster registreres hos de lokale myndigheder. Dette kan gøres hos de lokale myndigheder eller på overnatningsstedet på vegne af myndighederne. Hvis dette er tilfældet, kan registreringsanmodningen komme fra en bed and breakfast, et vandrerhjem eller et hotelværelse, lejlighedsopslag eller en anden bolig, der er slået op på Airbnb.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

  • Gæst

    Sådan indsender du dit id

    Du kan bekræfte din identitet med enten dit juridiske navn og din adresse eller et billede af et myndighedsudstedt id.
  • Gæst

    Typer af id til bekræftelse

    Ofte er dit juridiske navn og adresse og/eller andre personlige oplysninger tilstrækkelige til, at vi kan bekræfte din identitet. Vi kan ogs…
  • Gæst

    Hvad sker der, når dit id kontrolleres?

    Hvis en profil er markeret med "id tjekket", betyder det, at denne person har tilføjet et officielt id. Dette hjælper med at holde Airbnb si…
Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig