Gå videre til indhold
Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Fastlandskina: Uforudsete omstændigheder i forbindelse med COVID-19

    Opdateret 25. juni 2020

    Denne artikel forklarer dækning og krav i forbindelse med COVID-19-relaterede annulleringer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder for reservationer foretaget af gæster fra Fastlandskina og reservationer af boliger og Airbnb-oplevelser i Fastlandskina. Hvis en reservation allerede er påbegyndt (indtjekningen er overstået), er denne uforudsete omstændighed ikke gældende. For alle reservationer undtagen indenlandske reservationer i Fastlandskina kan du finde oplysninger om dækning i vores globale artikel om uforudsete omstændigheder i forbindelse med COVID-19. For at annullere i henhold til politikken skal du fremlægge dokumentation for din uforudsete omstændighed.

    Hvilke reservationer er dækket

    Politikken gælder reservationer foretaget af gæster fra Fastlandskina og reservationer af boliger og Airbnb-oplevelser i Fastlandskina. Den giver mulighed for at annullere en reservation, hvis alle følgende betingelser er opfyldt

    • : Den påvirkes af en officiel statslig rejsevejledning eller -restriktion, der forhindrer dig i at rejse fra dit afrejsested eller til destinationen, og
    • den blev foretaget på eller før den dato, hvor vejledningen eller restriktionen blev annonceret, og
    • indtjekningsdatoen er ikke mere end 30 dage før annulleringsdatoen

    Politikken gælder ikke for reservationer, der allerede er blevet annulleret:

    • Før datoen for gældende officielle bekendtgørelser eller
    • Baseret på en gensidig aftale mellem en vært og en gæst

    Tag for eksempel Beijing COVID-19-smitteklyngen i juni 2020. Lokalregeringen Beijing og myndighederne for sygdomsbekæmpelse bekendtgjorde 13. juni 2020, at risikoen i visse områder i Beijing var blevet øget til middel eller høj. I dette eksempel gælder politikken ikke for annulleringer, der foretages inden 13. juni 2020, eller for bookinger, der foretages efter denne dato.

    Obligatorisk dokumentation

    Hvis din reservation er kvalificeret, bedes du kontakte os inden for 14 dage efter datoen for annulleringen. Du vil blive bedt om at indsende dokumentation, der afspejler grunden til, at du ikke kan rejse eller være vært. Vi gennemgår dokumentationen og vender tilbage til dig. Der kan opstå forsinkelser på grund af den nuværende COVID-19-situation.

    Dokumentation for berørte personer

    For både gæster eller værter for ophold og Airbnb-oplevelser:

    • Hvis det område, du bor i, er markeret som et COVID-19-område med middel eller høj risiko af myndighederne, eller hvis din Health Kit-farvekode er rød eller gul, skal du indsende et skærmbillede af dit Health Kit, en officiel meddelelse om vurdering af risikoen i området sammen med bevis for bopæl og/eller bevis for din placering, f.eks. et skærmbillede af din kort-app
    • Hvis du er blevet diagnosticeret med COVID-19, mistænkes at have COVID-19 eller er sat i karantæne på grund af COVID-19, skal du indsende relaterede medicinske beviser eller dokumentation fra myndighederne

    Dokumentation for restriktioner i området

    Hvis der i området, hvor et ophold eller en Airbnb-oplevelse finder sted, er pålagt rejserestriktioner på grund af COVID-19, skal værten indsende dokumentation for, hvor opholdet eller Airbnb-oplevelsen finder sted. Disse omfatter:

    • Karantænepåbud udstedt af de lokale myndigheder
    • Officielle rejserestriktioner eller andre COVID-19-relaterede krav udstedt af de lokale myndigheder
    • Bekendtgørelse eller meddelelse om adgangs- eller udgangsbegrænsning for bygningen eller boligen

    Dokumentation for andre COVID-19-omstændigheder

    • Bevis for, at din fly- eller landtransport er annulleret af transportøren på grund af COVID-19 eller relevante offentlige politikker
    • Dit medarbejderskilt eller relateret dokumentation leveret af din arbejdsgiver, der viser dine læge- eller sygdomsbekæmpelsesopgaver i forbindelse med COVID-19

    Sådan fungerer det

    Hvis du er gæst, kan du gennemgå annulleringspolitikken for din reservation for at læse mere om dine muligheder for annullering og refusion ved at vælge din rejse på siden Rejser. Hvis din reservation ikke er dækket, gælder værtens annulleringspolitik som normalt.

    Hvis du er vært, kan du finde oplysninger i værtskontrolpanelet.

    Vi opfordrer dig til at kontakte din vært eller gæst for at drøfte annulleringer og refunderinger.

    Flere oplysninger

    Vi har samlet artikler for at hjælpe vores netværk i denne periode. De er i Ressourcecenteret. Du finder de seneste oplysninger om vores reaktion på COVID-19, fra opdateringer af politikker til ressourcer til værter og gæster.

    Du kan også læse politikken vedrørende uforudsete omstændigheder for at få mere at vide om dækning af omstændigheder, der ikke er relateret til COVID-19.

    Hvis du er vært, foreslår vi, at du holder øje med lokale krav til forebyggelse og bekæmpelse af COVID-19. Det anbefales at kommunikere med din gæst i forvejen og bekræfte, hvad risikoniveauet er, hvor vedkommende kommer fra, og om gæsten har det helbredsbevis, der kræves af dig.

    Vi beder alle netværksmedlemmer være respektfulde, inkluderende og overholde vores politik vedrørende antidiskrimination, når de interagerer med andre medlemmer af vores netværk.

    Vi vil løbende evaluere anvendelsen af denne politik. Hold øje med denne side for at få opdateringer og nye oplysninger.

    Fik du den hjælp, du havde brug for?

    Relaterede artikler