Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Politik vedrørende uforudsete omstændigheder i forbindelse med coronavirus (COVID-19)

    Opdateret 31. marts 2020

    Den 11. marts erklærede Verdenssundhedsorganisationen (WHO) udbruddet af coronavirus, kendt som COVID-19, for en global pandemi. Siden da har udbruddet udviklet sig med hastige skridt, og regeringer verden over har truffet øjeblikkelige foranstaltninger for at bremse spredningen af COVID-19.

    Vi tilbyder følgende dækning af COVID-19 i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder for at beskytte vores netværk og give ro i sindet. På denne side kan du finde opdateringer om dækningen.

    Tip: Hvis du er gæst, kan du læse mere om dine muligheder for aflysning og refusion ved at vælge din rejse på siden Rejser. Hvis du er vært, kan du finde oplysninger på værtskontrolpanelet.

    Opsummering

    Reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser, der er foretaget 14. marts 2020 eller før og har indtjekningsdato mellem 14. marts 2020 og 31. maj 2020, er dækket af politikken og kan annulleres før indtjekning. Gæster, der annullerer, har en række forskellige muligheder for annullering og refusion, og værter kan annullere uden gebyr, uden at det påvirker deres Superhost-status. Airbnb refunderer eller udsteder rejserabat, der omfatter alle servicegebyrer for dækkede annulleringer. For at annullere i henhold til politikken skal du bekræfte kendsgerningerne og/eller fremlægge dokumentation for din uforudsete omstændighed.

    Værtens annulleringspolitik gælder som normalt for reservationer foretaget efter 14. marts 2020.

    Annulleringer håndteres i henhold til dækningen vedrørende uforudsete omstændigheder, der var gældende på indsendelsestidspunktet.

    Hvis en reservation allerede er påbegyndt (indtjekningen er overstået), gælder denne uforudsete omstændighed ikke.

    Der gælder andre politikker for indenlandske reservationer i Fastlandskina og for Luxe- eller Luxury Retreats-reservationer.

    Hvilke reservationer er dækket?

    Reservationer, der er foretaget 14. marts 2020 eller før

    Reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser, der er foretaget 14. marts 2020 eller før og har indtjekningsdato mellem 14. marts 2020 og 31. maj 2020, kan annulleres før indtjekning. Gæster, der annullerer, kan vælge at få en fuld refusion eller rejserabat. Værter kan annullere uden gebyr, og uden at det påvirker deres Superhost-status. Airbnb refunderer eller udsteder rejserabat på et beløb svarende til samtlige servicegebyrer.

    Reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser, der er foretaget 14. marts 2020 eller før og har indtjekningsdato efter 31. maj 2020, er i øjeblikket ikke dækket i henhold til COVID-19-relaterede uforudsete omstændigheder. Værtens annulleringspolitik gælder som normalt.

    Hvis en reservation allerede er påbegyndt (indtjekningen er overstået), gælder denne uforudsete omstændighed ikke.

    Reservationer, der er foretaget efter 14. marts 2020

    Reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser, der er foretaget efter 14. marts 2020, er ikke dækket i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder, medmindre gæsten eller værten er smittet med COVID-19. COVID-19-relaterede omstændigheder, der ikke er dækket af politikken, omfatter: transportafbrydelser og aflysninger, rejsevejledninger og -restriktioner; sundhedsvejledninger og karantæner; ændringer af gældende lovgivning; andre regeringspåbud såsom evakueringsordrer, grænselukninger, forbud mod korttidsudlejning og krav om at blive inden døre. Værtens annulleringspolitik gælder som normalt.

    Vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder har til formål at beskytte gæster og værter mod uforudsete omstændigheder, der opstår efter booking. Efter Verdenssundhedsorganisationens erklæring om, at COVID-19 er en global pandemi, vil politikken vedrørende uforudsete omstændigheder ikke længere finde anvendelse, fordi COVID-19 og dens konsekvenser ikke længere er uforudsete eller uventede. Husk at gennemgå værtens annulleringspolitik grundigt, når du booker, og overvej at vælge en mulighed, der giver fleksibilitet.

    Sådan fungerer det

    Hvis du er gæst, kan du gennemgå aflysningspolitikken for din reservation for at læse mere om dine muligheder for aflysning og refusion ved at vælge din rejse på sidenRejser. Hvis du er vært, kan du finde oplysninger på værtskontrolpanelet.

    Opdateringer om og ressourcer i forbindelse med coronavirus

    Vi har samlet artikler for at hjælpe vores netværk i denne periode. De findes i Ressourcecenteret. Du kan finde de seneste oplysninger om vores COVID-19-indsats, fra opdateringer af politikker til ressourcer for værter og gæster.

    Du kan også læse politikken vedrørende uforudsete omstændigheder for at få mere at vide om dækning af omstændigheder, der ikke er relateret til COVID-19.

    Vi beder alle netværksmedlemmer være respektfulde, inkluderende og overholde vores politik vedrørende antidiskrimination, når de interagerer med andre medlemmer af vores netværk.

    Vi vil løbende evaluere anvendelsen af denne politik. På denne side vil du løbende kunne finde opdateringer og nye oplysninger.

    Log ind for at få personlig support

    Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
    Tilmeld