Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Airbnb's Omtalepolitik

    For at opbygge en pålidelig platform beder vi vores netværk om at hjælpe med at sikre, at omtaler på Airbnb er nyttige, informative og ikke udsætter vores netværk for skade. Derfor forventer vi, at alle omtaler overholder følgende:

    1. Omtaler bør ikke overtræde vores indholdspolitik

    Noget indhold er aldrig tilladt på Airbnb. Du kan gennemgå Airbnb's Indholdspolitik for at få flere oplysninger.

    2. Omtaler skal være objektive

    Omtaler er især nyttige, når de giver upartiske og objektive oplysninger. Vi tillader derfor ikke, at personer eller enheder, der ejer eller er tilknyttet et opslag eller en oplevelse, skriver omtaler af deres virksomhed. Vi tillader heller ikke, at personer, der tilbyder konkurrerende opslag eller oplevelser, indsender omtaler af deres direkte konkurrenter.

    Du må ikke tilskynde til positive omtaler, true om en negativ omtale for at manipulere et ønsket resultat eller påvirke en andens omtale med løftet om kompensation.

    Du må heller ikke acceptere falske reservationer til gengæld for en positiv omtale, bruge en anden konto til at skrive en omtale af dig selv eller koordinere med forretningspartnere for at få positive omtaler.

    Derudover kan omtaler fjernes fra platformen, når det drejer sig om overnatningssteder, hvor en væsentlig overtrædelse af Politikken om fester og arrangementer har fundet sted. Dette er for at hjælpe værter med at føle sig mere trygge ved at gribe ind, når en forstyrrende fest finder sted, uden at skulle frygte en forudindtaget omtale som følge heraf.

    3. Omtaler skal være relevante

    Sørg for, at dine omtaler er relevante for Airbnb og dit ophold eller din oplevelse, da gæster læser dine omtaler for at få mere at vide om værten og opslaget. Omtaler, der ikke holder sig til emnet, kan være distraherende og hjælper ikke andre gæster med at træffe informerede bookingbeslutninger. Derfor bør omtaler fokusere på dine interaktioner med andre medlemmer af netværket og din tid under opholdet eller oplevelsen.

    For at sørge for at omtaler er relevante, anbefaler vi at undgå følgende:

    • Kommentarer om en persons sociale, politiske eller religiøse synspunkter
    • Grimt sprog, skældsord og antagelser om en persons karakter eller personlighed
    • Indhold, der refererer til omstændigheder helt uden for en andens kontrol
    • Indhold om tjenester, der ikke er relateret til Airbnb (f.eks. flyselskab, samkørsel, restaurant osv.)
    • Kommentar om tidligere Airbnb-reservationer, -værter eller -gæster eller om Airbnb-produktet, hvor det ikke vedrører det opslag, den vært eller den gæst, du bedømmer

    Når vi modtager en omtale, der overtræder denne politik, fjerner vi muligvis omtalen fra vores platform. Gentagne overtrædelser kan føre til suspendering eller permanent deaktivering af den eller de konti, der er ansvarlige for omtalerne.

    Sådan indberetter du en omtale, der overtræder vores politik

    Hvis du vil indberette en omtale for overtrædelse af Airbnb's omtalepolitik, skal du kontakte os.

    Hvis du mener, at en omtale er usand

    Vi opfordrer til og forventer, at alle netværksmedlemmer skriver omtaler, der indeholder objektive og nøjagtige oplysninger, men Airbnb mægler ikke i tvister om sandheden i omtaler. Vi forventer, at omtalens forfatter bakker op om omtalens indhold. Hvis du gerne vil svare på en omtale, kan du se hvordan her.

    For at få flere oplysninger om, hvordan vi undersøger og håndterer omtaletvister, kan du læse om Airbnb's håndtering af tvister om omtaler.

    Fik du den hjælp, du havde brug for?