Gå videre til indhold
Use up and down arrow keys to navigate suggestions.
Hop videre til hovedindhold i hjælp

Hvad skal jeg gøre, hvis nogen beder mig om betale uden for Airbnbs hjemmeside?

Send ikke penge til vedkommende, og giv os besked. Vi ville aldrig bede dig om at betale for noget uden for hjemmesiden, via e-mail eller gennem en tredjepartsmægler.

Nogle gange skal du betale lokal skat til din vært, men denne betaling foregår kun via Airbnb, og i det fleste tilfælde er dette inkluderet i reservationsprisen. Få flere oplysninger

Hvis du betalte for din reservation uden for Airbnb (f.eks. bankoverførsel), har du måske betalt for en falsk reservation. For at få hjælp skal du give os besked med det samme.

Hvis du ikke er sikker, kan du tjekke, om din reservation blev booket via Airbnb.

Indberet anmodninger om betalinger uden for hjemmesiden

Hvis en Airbnb-vært på Airbnb's hjemmeside beder dig om at betale uden for hjemmesiden eller via en anden virksomhed, skal du indberette det til os.

Du får ikke en faktura på papir eller i pdf-format fra en vært eller fra AIrbnb, der beder dig om betaling. Hvis en vært bruger nogle af disse termer, skal du indberette dem: Western Unioin, MoneyGram, check, postanvisning, LIberty Reserve.

Sådan indberetter du en besked

  1. Gå til dine Beskeder på airbnb.com, og klik på samtalen med den mistænkelige besked
  2. I beskeden skal du klikke på Flagikonet
  3. Vælg årsagen til, at du anmelder denne person, og klik på Næste
  4. Hvis du vil blokere al kommunikation med denne person, skal du klikke på Ja, blokér nu

Sådan indberetter du en e-mail

Hvis du modtager en e-mail fra en (herunder e-mailadressen automated@airbnb.com eller [brugernavn]@airbnb.com), der beder dig om at betale eller acceptere betaling uden for hjemmesiden, skal du fortælle os det med det samme.

Typer af svindel

Del aldrig din e-mailadresse, før en booking er accepteret, og overfør ikke penge uden for Airbnb-systemet. Husk altid at omhyggeligt tjekke e-mails, der påstås at være fra Airbnb. Eksempler på typisk svindel omfatter:

  • Svindel om betaling af gebyr på forhånd: Nogen tilbyder at betale dig eller give dig noget, hvis du betaler via en tjeneste uden for Airbnb.
  • Phishingsvindel: Nogen sender en e-mail eller et link, der ser ud, som om det er fra Airbnb eller en anden pålidelig hjemmeside. Disse beskeder er designet til at narre dig til at give fortrolige oplysninger, såsom adgangskoder eller andre e-mailadresser. Phishingbeskeder kan indeholde malware, som er skadelig software, der får adgang til din computer for at indsamle dine personlige oplysninger, herunder adgangskoder.
  • Rejsesvindel: Nogen tilbyder dig et godt tilbud på et opslag, hvis du betaler eller sender et depositum via bankoverførsel. Efter modtagelse af dine penge giver de dig ikke reservationen som aftalt.
  • Overbetalingssvindel: Nogen tilbyder at betale en vært mere end prisen for reservationen og beder derefter værten om at give kontanter tilbage for forskellen.
  • Svindel med tredjepartsbookinger: Nogen tilbyder at reservere og betale for et Airbnb-opslag via deres tredjepartshjemmeside eller -tjeneste, ofte med krav om en Airbnb-kupon eller -rabat. Disse reservationer betales typisk med stjålne kreditkort.

Bemærk: Alle reservationer, der foretages uden for Airbnb, overtræder vores servicevilkår. Hvis vi finder ud af, at en reservation blev foretaget via en tredjepartstjeneste, kan vi aflyse reservationen og deaktivere kontiene for den person, der foretog reservationen, og gæsten.