Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger
Gæst

Betaling uden om Airbnb

Med få undtagelser opkræves det fulde beløb for din reservation af Airbnb. Hvis du betalte for en del af din reservation uden for Airbnb, kan det være svigagtigt.

Hvis du har mistanke om svindel, skal du give os besked med det samme.

Gebyrer, som en vært kan opkræve direkte

Nogle gange kan en vært opkræve visse godkendte gebyrer og skatter direkte fra gæster ved hjælp af en betalingsmetode uden for Airbnb.

Disse gebyrer skal være beskrevet i opslagsbeskrivelsen og inkluderet i prisoversigten, inden bookingen foretages, og opkræves normalt inden opholdet, ved indtjekning eller inden for 48 timer efter udtjekning.

Ekstra gebyrer:

  • Depositum: Værter, der administrerer deres opslag med API-forbundet software, kan angive et depositum ved hjælp af funktionen offlinegebyrer. Få mere at vide om depositummer.
  • Resortgebyrer: Disse kan dække faciliteter som wi-fi eller parkeringsservice.
  • Ekstraomkostninger: Dette kan omfatte lufthavnsbus eller parkeringsgebyrer.
  • Lokal belægningsskat: I nogle områder er værter juridisk forpligtet til at opkræve den personligt. Få mere at vide om, hvordan skatter fungerer for gæster.

Hvornår skal du indberette noget

Er du i tvivl om en ukendt betalingsanmodning uden for hjemmesiden? Indberet det til os med det samme.

Røde flag omfatter bankoverførselsanmodninger og PDF- eller papirfakturaer. Vær opmærksom på termer som Western Union, MoneyGram, check, postanvisning eller Liberty Reserve.

Sådan indberetter du en besked

  1. Gå til Indbakke, og vælg den samtale, du vil indberette
  2. I beskeden skal du klikke på ikonet med tre prikker
  3. Klik på Indberet denne besked
  4. Vælg årsagen til, at du indberetter beskeden, og klik på OK
  5. Giv yderligere oplysninger (hvis påkrævet), og klik derefter på Indsend

De fleste årsager giver dig mulighed for at blokere personen, så vedkommende ikke kan sende dig beskeder igen.

Sådan indberetter du en e-mail

Hvis du modtager en e-mail fra nogen, der anmoder om betaling uden for hjemmesiden, skal du kontakte os med det samme. Dette omfatter afsendere med en airbnb.com-mailadresse.

Typer af svindel

Hjælp med at beskytte dig mod disse almindelige typer af svindel ved at booke via Airbnb-platformen, holde din e-mailadresse privat og nøje gennemgå e-mails, der hævder at være fra Airbnb.

  • Forskudsbedrageri: Nogen tilbyder at betale dig eller give dig noget, hvis du betaler via en tjeneste uden for Airbnb.
  • Phishing: Nogen sender en e-mail eller et link, der udgiver sig for at være Airbnb eller en anden pålidelig hjemmeside. Disse beskeder er designet til at narre dig til at give fortrolige oplysninger og kan indeholde skadelig software (malware), der er designet til at få adgang til adgangskoder og kontakter.
  • Rejsesvindel: Nogen tilbyder et godt tilbud, hvis du betaler via bankoverførsel, og undlader derefter at levere varen.
  • Overbetalingssvindel: En gæst tilbyder at betale mere end den angivne pris og beder derefter værten om kontanter for at dække differencen.
  • Svindel med tredjepartsbookinger: Nogen tilbyder at reservere og betale for et Airbnb-opslag via sin tredjepartshjemmeside eller -tjeneste. De hævder ofte at have en Airbnb-kupon eller -rabat. Disse reservationer betales typisk med stjålne kreditkort.

    Bemærk: Alle reservationer, der foretages uden for Airbnb, er en overtrædelse af vores Tjenestevilkår. Hvis vi finder ud af, at en reservation blev foretaget via en tredjepartstjeneste, kan vi annullere reservationen og deaktivere kontoen for den person, der foretog reservationen, samt gæstens konto.

    Hjalp denne artikel?

    Relaterede artikler

    Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
    Log ind, eller tilmeld dig