Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger
Gæst

Sådan bliver du opkrævet betaling for skader

Uheld er sjældne, men de kan ske. Hvis du, en person, du inviterer, eller et kæledyr er ansvarlig for skader under et ophold, skal du give din vært besked med det samme.

Den bedste måde at gøre dette på er ved at sende vedkommende en besked via Airbnb's hjemmeside eller app, for det tilfælde at vores netværkssupportteam er nødt til at referere til den senere. Hvis du kan levere billeder, er det også rigtig godt.

Ved at være ærlig om skader får din vært så meget tid som muligt til at rette op på det, inden vedkommendes næste gæst ankommer. Det giver jer også en mulighed for at finde en løsning, uden at Airbnb bliver involveret.

Om erstatningsproceduren

1. Din vært kan anmode om erstatning

Hvis din vært mener, at du er ansvarlig for skader, manglende genstande eller uventede rengøringsomkostninger, kan vedkommende sende dig en anmodning om erstatning via vores Løsningscenter. Du har 24 timer til at svare.

  • Hvis du betaler det fulde beløb, bliver anmodningen lukket.
  • Hvis du betaler et delbeløb, afviser anmodningen eller ignorerer den, kan din vært involvere Airbnb eller vores forsikringsselskab som næste skridt.

2. Din vært kan involvere Airbnb

Hvis din vært involverer Airbnb, vil en medarbejder fra vores netværkssupportteam afgøre, om du er ansvarlig for skaderne, og om det beløb, din vært anmoder om, er rimeligt. Det gøres ved at gennemgå dokumentation fra din vært samt eventuelle bemærkninger, du har medtaget i dit første svar på din værts anmodning. Der kan også blive fulgt op med dig eller andre, der kan have oplysninger om værtens erstatningskrav.

3. Airbnb beder dig muligvis om at betale

Du får mulighed for frivilligt at indsende en rettidig betaling eller gøre indsigelse. Hvis du ikke indsender en rettidig betaling eller gør indsigelse, eller din indsigelse bliver afvist, bliver din betalingsmetode debiteret. (Dette gælder ikke for ophold i Kina, Japan eller Indien.) Du bliver aldrig opkrævet betaling uden forudgående varsel eller mulighed for at gøre indsigelse – både før og efter du er blevet opkrævet betaling. Du har 60 dage til at gøre indsigelse, når du er blevet opkrævet betaling.

Det er aldrig sjovt at skulle håndtere skader, men denne procedure er designet til at være så retfærdig som muligt. Du kan få flere oplysninger ved at gennemgå vores Tjenestevilkår og Servicevilkår for betalinger.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

  • Vært

    Værtsbeskyttelse ved tingsskade

    Værtsbeskyttelse ved tingsskade, der er en del af AirCover til værter, giver værter dækning på 3 millioner dollars (USD) i de sjældne tilfæl…
  • Gæst

    Depositummer

    Depositummer kan kræves enten af Airbnb eller af værter. De kan være baseret på boligens funktioner og/eller tidspunktet for en reservation.
  • Gæst

    Sådan hjælper Løsningscenteret dig

    Via Løsningscenteret kan du bede om eller sende penge for ting i forbindelse med din Airbnb-rejse. Gæster og værter kan bede Airbnb om hjælp…
Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig