Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Hvordan håndterer Airbnb sikkerhedsdepositummer?

    Depositummer kan kræves enten af Airbnb eller af værter. Airbnb's anmodninger om depositum er baseret på boligens funktioner og/eller tidspunktet for en reservation, og der anmodes aldrig om depositum baseret på nogens race, nationale oprindelse, etnicitet, køn, kønsidentitet eller alder.

    Depositummer, der kræves af Airbnb

    To dage før dit ophold begynder, foretages en autorisation af depositummet på din betalingsmetode. Du vil ikke blive opkrævet penge, men autorisationen betyder, at du ikke har adgang til disse midler, før den er blevet frigivet. Hvis du f.eks. betaler med et kreditkort med en samlet kreditgrænse på 5.000 dollars, og der er et depositum på 500 dollars, så er grænsen for dit kreditkort 4.500 dollars, indtil tilbageholdelsen frigives.

    Så længe der ikke sker tingsskade under dit ophold, frigiver vi de 500 dollars på dit kort, 14 dage efter du er tjekket ud, eller før den næste gæst tjekker ind. Det kan tage din bank 3-12 arbejdsdage at behandle frigivelsen af midler. Hvis det viser sig, at vi ikke kan autorisere depositummet, får du besked via e-mail og har 12 timer til at prøve en anden betalingsmetode. Hvis det ikke virker, annullerer vi din reservation, og du får en refusion.

    Prøv at sørge for, at din betalingsmetode har nok midler til at dække depositummet. (Hvis du ikke kan gøre det, er Airbnb ikke ansvarlig for eventuelle tilknyttede gebyrer, herunder overtræksgebyrer.)

    Depositummer, der kræves af værten

    Nogle værter kræver et depositum for deres opslag. Beløbet, mellem 100 og 5.000 dollars, er fastsat af værten, ikke af Airbnb. Hvis du er gæst, og du booker et opslag med et depositum, der kræves af værten, får du vist dette beløb, før du foretager din reservation.

    Depositummer, der kræves af værten, adskiller sig fra depositummer, der kræves af Airbnb, idet beløbet ikke autoriseres. Gæster opkræves kun betaling, hvis en vært gør krav på depositummet. Afhængigt af hvad der er blevet beskadiget, kan det beløb, værten gør krav på, enten være eller ikke være det samme som depositummet.

    Hvis og når en vært gør krav på depositummet, vil det blive håndteret i henhold til Værtsgarantiens vilkår og betingelser. Airbnb's Værtsgaranti er et program, der yder dækning for tingsskade på op til 1 million dollars (USD) for boligværter. I henhold til programmet skal værter indsende dokumentation for de beskadigede eller manglende genstande og anmode om godtgørelse fra gæsten gennem vores sikre Løsningscenter inden for 14 dage efter udtjekning, eller inden den næste gæst tjekker ind (afhængigt af hvad der kommer først). Hvis gæsten er uvillig eller ude af stand til at godtgøre værten, kan værten inddrage Airbnb.

    Inden værter kræver et depositum, bør de forstå, at ikke al skade på ejendom forårsaget af gæster falder inden for Værtsgarantiens vilkår. Undtagelserne kan omfatte generel rengøring, almindelig slitage og ikke-fysiske skader såsom bøder for rygning og brud på Ordensreglerne.

    Sådan fungerer depositummer, hvis der opstår et problem

    Hvis der opstår et problem under dit ophold, foregår skadesanmeldelsen på samme måde, uanset om Airbnb eller værten har krævet, at der skal betales depositum. En vært kan indberette en hændelse og indsende et krav på hele eller en del af depositummet senest 14 dage efter udtjekning, eller inden en ny gæst tjekker ind, afhængigt af hvad der sker først.

    Få mere at vide om, hvad der sker, hvis en vært gør krav på dit depositum.

    Bemærk: Alle betalinger, herunder depositummer, skal altid foretages gennem Airbnb. Du må aldrig foretage transaktioner uden for Airbnb's hjemmeside. Få mere at vide om, hvad du skal gøre, hvis du bliver bedt om at foretage en betaling uden for Airbnb's hjemmeside.

    Fik du den hjælp, du havde brug for?
    Relaterede artikler