Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Depositummer

    Depositummer kan kræves enten af Airbnb eller af værter. Airbnb's anmodninger om depositum er baseret på boligens faciliteter og/eller tidspunktet for en reservation, og der anmodes aldrig om depositum baseret på nogens race, nationale oprindelse, etnicitet, køn, kønsidentitet eller alder.

    Depositummer, der kræves af Airbnb

    To dage før dit ophold begynder, foretages en autorisation af depositummet på din betalingsmetode. Du vil ikke blive opkrævet penge, men autorisationen betyder, at du ikke har adgang til disse midler, før den er blevet frigivet. Hvis du f.eks. betaler med et kreditkort med en samlet kreditgrænse på 5.000 dollars, og der er et depositum på 500 dollars, så er grænsen for dit kreditkort 4.500 dollars, indtil tilbageholdelsen frigives.

    Så længe der ikke sker tingsskade under dit ophold, frigiver vi de 500 dollars på dit kort, 14 dage efter du er tjekket ud, eller før den næste gæst tjekker ind. Det kan tage din bank 3-12 arbejdsdage at behandle frigivelsen af midler. Hvis det viser sig, at vi ikke kan autorisere depositummet, får du besked via e-mail og har 12 timer til at prøve en anden betalingsmetode. Hvis det ikke virker, annullerer vi din reservation, og du får en refusion.

    Prøv at sørge for, at din betalingsmetode har nok midler til at dække depositummet. (Hvis du ikke kan gøre det, er Airbnb ikke ansvarlig for eventuelle tilknyttede gebyrer, herunder overtræksgebyrer.)

    Depositummer, der kræves af værten

    Nogle værter kræver et depositum for deres bolig. Beløbet, mellem 100 og 5.000 dollars, fastsættes af værten, ikke af Airbnb. Hvis du er gæst, og du booker et opslag med et depositum, der kræves af værten, får du vist dette beløb, før du foretager din reservation.

    Depositummer, der kræves af værten, adskiller sig fra depositummer, der kræves af Airbnb, da der ikke foretages en autorisation. Gæster opkræves kun betaling, hvis en vært gør krav på depositummet. Det afhænger af, hvad der er blevet beskadiget, om det beløb, værten anmoder om, er det samme som depositummet.

    Hvis og når en vært gør krav på depositummet, vil det blive håndteret i henhold til Vilkårene for Værtbeskyttelse ved tingsskade. Værtsbeskyttelse ved tingsskade er en del af AirCover, der tilbyder beskyttelse fra top til tå til Airbnb-værter.

    Sådan fungerer depositummer, hvis der opstår et problem

    Hvis der opstår et problem under dit ophold, fungerer processen med at opkræve depositummet på samme måde, uanset om det er Airbnb eller værten, der opkræver depositummet. En vært kan indberette en hændelse og indsende en anmodning om hele eller en del af depositummet senest 14 dage efter udtjekning.

    Bemærk: Alle betalinger, herunder depositummer, skal altid foretages via Airbnb. Du må aldrig foretage transaktioner uden for Airbnb's hjemmeside. Få mere at vide om, hvad du skal gøre, hvis du bliver bedt om at foretage en betaling uden for Airbnb's hjemmeside.

    Fik du den hjælp, du havde brug for?

    Relaterede artikler