Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Politik vedrørende uforudsete omstændigheder

    Bemærk: Denne artikel omhandler ikke omstændigheder relateret til coronaviruspandemien (COVID-19). Gennemgå vores artikel om uforudsete omstændigheder i forbindelse med COVID-19 for at få mere at vide om dækningen af COVID-19-relaterede omstændigheder og især dækningsbegrænsningerne for reservationer foretaget efter 14. marts 2020.

    Denne politik gælder for indtjekninger senest 19. januar 2021. For indtjekninger efter denne dato træder den opdaterede politik, der findes nedenfor, i kraft.

    Gælder indtil: 19. januar 2021

    Sådan fungerer det

    Vi kan muligvis give dig en refusion eller fravige sanktionerne i forbindelse med annullering, hvis du bliver nødt til at annullere på grund af uforudsete omstændigheder, som du ikke har kontrol over. Nedenfor er der en liste over omstændigheder, der er dækket af vores Politik vedrørende uforudsete omstændigheder. Inden du annullerer, skal du kontrollere, at din omstændighed er med på nedenstående liste, og at du kan fremlægge den nødvendige dokumentation.

    Det er vigtigt at huske på, at annulleringer uden sanktioner kun kan foretages ved uforudsete omstændigheder, der indtræffer inden den officielle indtjekningsdato for din reservation. Derudover gælder vores Politik vedrørende uforudsete omstændigheder ikke for Luxe- eller Luxury Retreats-reservationer, der er underlagt en separat Luxe-gæsterefusionspolitik.

    Omstændigheder, der kræver dokumentation

    Dødsfald, enten en vært, en gæst, en medvært, en ekstra gæst, et nærtstående familiemedlem eller en omsorgsperson. Du vil blive bedt om at indsende et af følgende dokumenter:

    • Dødsattest
    • Dødsannonce
    • Nyhedsartikel med afdødes navn
    • Politirapport

    Uventet alvorlig sygdom eller tilskadekomst, der berører en vært eller en person fra den gruppe, der rejser. Du vil blive bedt om at indsende en lægeerklæring, der bekræfter, at personen ikke kan være vært eller rejse på grund af uventet, alvorlig sygdom eller tilskadekomst. Erklæringen skal også være dateret, efter reservationen blev booket, og indsendes senest 14 dage efter annulleringen. På nuværende tidspunkt er allerede eksisterende sygdom, som brugeren kender på bookingtidspunktet, ikke omfattet af vores Politik vedrørende uforudsete omstændigheder.

    Offentligt pålagte forpligtelser, herunder indkaldelse som nævning, rejserestriktioner, fremmøde i retten og militær udstationering. Du vil blive bedt om at indsende en kopi af den officielle meddelelse, som skal være dateret, efter reservationen blev booket, og angive navnet på den person, der skal udføre pligten.

    Uforudset tingsskade samt problemer med faciliteter, der gør det usikkert at være vært for gæster, eller som forhindrer gæster i at få adgang til basale faciliteter såsom rindende vand. Dette omfatter ikke planlagte renoveringer. Du vil blive bedt om at indsende alle disse dokumenter:

    • Dokumentation for at problemet er ved at blive løst
    • En vurdering af, hvornår det bliver løst
    • En faktura for de reparationer, der bliver udført
    • Billeder af skaden

    Transportafbrydelser, herunder lukning af veje samt flyaflysninger, der gør det umuligt at rejse til din destination. Det indbefatter lukninger og aflysninger forårsaget af naturkatastrofer såsom jordskælv eller voldsomt uvejr. Du vil blive bedt om at fremlægge en meddelelse om vejlukningen eller dokumentation fra luftfartsselskabet om, at flyet blev aflyst, samt dokumentation, der bekræfter, at det ikke var muligt at rejse til din destination.

    Tog-, bus- eller færgeaflysninger, hvor der ikke var alternative rejser til rådighed samme dag. Du vil blive bedt om at indsende dokumentation, der tydeligt viser, at selskabet ikke var i drift den dag, f.eks. et skærmbillede af selskabets hjemmeside eller et link til en officiel erklæring fra selskabet.

    Omstændigheder, der kræver særlig gennemgang

    Der kræves ingen dokumentation for disse omstændigheder, men vores specialteam vil gennemgå hver sag for at bekræfte, at du er direkte berørt.

    Open Homes-reservationer, der er blevet annulleret. Flere oplysninger om Open Homes.

    Naturkatastrofer, terroraktivitet og social/politisk uro, der forhindrer gæsten i at rejse til eller fra destinationen, eller som gør det usikkert at være vært for gæster.

    Epidemisk sygdom, der pludselig rammer en region eller en hel gruppe mennesker. Dette omfatter ikke eksisterende sygdomme, der er forbundet med et område, som f.eks. malaria i Thailand eller denguefeber i Hawaii. Eventuelle opdateringer af vores politik vedrørende sygdomsudbrud og omfanget af, hvor de gælder, vil blive fastlagt på grundlag af meddelelser fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO) og lokale myndigheder.

      Rejserestriktioner pålagt af en regering, et retshåndhævende agentur eller militær, der begrænser rejser til eller fra boligens eller oplevelsens lokalitet.

      Advarsler om sikkerhedstrusler på opslagets eller oplevelsens lokalitet eller gæsternes afrejsested.

      Forsyningsafbrydelser, der berører boligens eller oplevelsens lokalitet.

      Ændringer af visum- eller paskrav, der gør det umuligt at rejse til destinationen. Dette omfatter ikke bortkomne eller udløbne rejsedokumenter.

      Hvad skal du gøre nu?

      Hvis du har bekræftet, at dine omstændigheder lever op til kravene ovenfor, skal du først annullere din boligreservation eller Airbnb-oplevelse. Hvis din reservation falder ind under en anerkendt uforudset omstændighed, får du besked om, at din reservation er kvalificeret til en annullering uden sanktioner, og du får en fuld refusion, hvis du er gæst.

      Hvis din reservation ikke automatisk er kvalificeret, kan du fortsætte med at annullere din reservation og derefter kontakte os for at indsende et krav. Vi hjælper dig gennem de næste trin, som omfatter indsendelse af evt. påkrævet dokumentation og at vente på, at vores team gennemgår din sag. Krav skal indsendes senest 14 dage efter annulleringen.

      Bemærk: Nedenstående Politik vedrørende uforudsete omstændigheder gælder for alle indtjekninger 20. januar 2021 eller derefter. For alle indtjekninger inden 20. januar 2021 gælder den eksisterende Politik herover. Anvendelsen af denne Politik på COVID-19 vil ikke ændre sig, når den nye Politik træder i kraft 20. januar 2021, og de fleste COVID-19-relaterede omstændigheder vil fortsat være udelukket.

      Politik vedrørende uforudsete omstændigheder

      Ikrafttrædelsesdato: 20. januar 2021

      Oversigt

      Denne Politik vedrørende uforudsete omstændigheder forklarer, hvordan annulleringer håndteres, når uforudsete hændelser uden for din kontrol opstår efter booking og gør det umuligt eller ulovligt at gennemføre din reservation. Denne Politik gælder for reservationer af både indkvartering og oplevelser.

      Når denne Politik tillader annullering, kontrollerer den og har forrang for reservationens annulleringpolitik. Gæster, der påvirkes af en hændelse, der er omfattet af denne Politik, kan annullere deres reservation og afhængigt af omstændighederne modtage kontant refusion, rejsekredit og/eller andet vederlag. Værter, der påvirkes af en hændelse, der er omfattet af denne Politik, kan annullere uden negative konsekvenser, men afhængigt af omstændighederne kan deres kalendere blive blokeret på datoerne for den annullerede reservation.

      Hvilke hændelser er dækket?

      Denne Politik bruger udtrykket "Hændelse" til at henvise til følgende situationer, der opstår efter booking, ikke kan forudses på tidspunktet for bookingen og forhindrer eller retligt forbyder gennemførelse af reservationen.

      Ændringer i regeringens rejsekrav. Uventede ændringer af visum- eller paskrav pålagt af et statsligt agentur, der forhindrer rejser til destinationen. Dette omfatter ikke bortkomne eller udløbne rejsedokumenter eller andre personlige omstændigheder i forbindelse med en gæsts tilladelse til at rejse.

      Erklærede nødsituationer og epidemier. Statsligt erklærede lokale eller nationale nødsituationer, epidemier, pandemier og folkesundhedsmæssige nødsituationer. Dette omfatter ikke sygdomme, der er endemiske eller almindeligt forbundet med et område – f.eks. malaria i Thailand eller denguefeber i Hawaii.

      En regerings rejserestriktioner. Rejserestriktioner pålagt af et statsligt agentur, der forhindrer eller forbyder rejser til, ophold på eller tilbagevenden fra opslagets placering. Dette omfatter ikke uforpligtende rejsevejledninger og lignende statslig vejledning.

      Militære aktioner og andre fjendtligheder. Krigshandlinger, fjendtligheder, invasioner, borgerkrig, terrorisme, eksplosioner, bombeangreb, oprør, optøjer, opstand, uroligheder og politisk uro.

      Naturkatastrofer. Naturkatastrofer, force majeure, omfattende forsyningsafbrydelser, vulkanudbrud, tsunamier og andre voldsomme og unormale vejrhændelser. Dette omfatter ikke vejrforhold eller naturlige forhold, der er almindelige nok til at være forudsigelige på lokationen – f.eks. orkaner i orkansæsonen i Florida.

      Hvad er ikke dækket?

      Alt andet. Denne Politik tillader kun annulleringer for de begivenheder, der er beskrevet ovenfor. Alt andet er udelukket. Eksempler på situationer, hvor denne Politik ikke tillader annulleringer, omfatter: uventet sygdom, lidelse eller tilskadekomst; forpligtelser over for staten såsom nævningepligt, fremmøde i retten eller militære opgaver; rejsevejledninger eller anden statslig vejledning (der ikke er et ud- eller indrejseforbud); aflysning eller ændring af en begivenhed, som reservationen blev foretaget for; og transportforstyrrelser, der ikke er relateret til hændelse, der er dækket, såsom vejlukninger samt aflysninger af fly, tog, busser og færger. Hvis du anullerer en reservation i disse tilfælde, fastsættes det refunderede beløb ud fra den annulleringspolitik, der gælder for reservationen.

      Hvad skal du gøre nu?

      Hvis vi giver dig besked eller offentliggør oplysninger, der bekræfter, at denne Politik gælder for din reservation, skal du følge de annulleringsinstruktioner, vi giver dig. Når vi har underrettet dig eller offentliggjort oplysninger om, hvordan denne politik gælder, bør du have mulighed for at annullere i henhold til denne politik ved at gå til din Rejseside og annullere den berørte reservation. Hvis du mener, at denne politik gælder for din reservation, men vi ikke har underrettet dig eller offentliggjort oplysninger om begivenheden, skal du kontakte os for at annullere din reservation. I alle tilfælde bør du være klar til at fremlægge dokumentation, der viser, hvordan begivenheden har påvirket dig eller din reservation.

      Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

      Andre ting, du skal være opmærksom på

      Denne politik gælder for alle reservationer med indtjekningsdato på eller efter ikrafttrædelsesdatoen. Denne Politik gælder ikke for Airbnb Luxe- eller Luxury Retreats-reservationer, der er underlagt en separat Luxe-gæsterefusionspolitik.

      Fik du den hjælp, du havde brug for?
      Relaterede artikler