Gå videre til indhold
Hop videre til hovedindhold i hjælp

Hvad hvis jeg bliver nødt til at annullere på grund af en nødsituation eller uundgåelige omstændigheder?

Vi kan muligvis give dig en refusion eller fravige sanktionerne i forbindelse med annullering, hvis du bliver nødt til at annullere på grund af uforudsete omstændigheder, som du ikke har kontrol over. Nedenfor er en liste over omstændigheder, der er dækket af vores Politik vedrørende uforudsete omstændigheder. Inden du annullerer, skal du kontrollere, at din omstændighed er med på listen nedefor, og at du kan fremlægge den nødvendige dokumentation.

Annulleringer uden sanktioner accepteres kun ved uforudsete omstændigheder, der indtræffer inden den officielle indtjekningsdato for din reservation.

Omstændigheder, der kræver dokumentation

Dødsfald – enten en vært, en gæst, en medvært, en ekstra gæst, et medlem af den nærmeste familie eller en omsorgsperson. Du vil blive bedt om at indsende et af disse dokumenter:

  • Dødsattest
  • Dødsannonce
  • Nyhedsartikel med afdødes navn
  • Politianmeldelse

Uventet alvorlig sygdom eller skade, der berører en vært eller en person fra gruppen, der rejser. Du vil blive bedt om at indsende en lægeerklæring, der bekræfter, at personen ikke kan være vært eller rejse på grund af en uventet, alvorlig sygdom eller skade. Erklæringen skal også være dateret, efter reservationen blev booket, og indsendes senest 14 dage efter annulleringen. På nuværende tidspunkt er allerede eksisterende omstændigheder, som brugeren kender på bookingtidspunktet, ikke omfattet af vores politik for formildende omstændigheder.

Officielle pligter, herunder indkaldelse som nævning, rejserestriktioner, fremmøde i retten og militær udstationering. Du vil blive bedt om at indsende en kopi af den officielle meddelelse, som skal være dateret, efter reservationen blev booket, inklusive navnet på den person, der skal udføre pligten.

Uforudset skade på eller vedligeholdelse af boligen samt problemer med faciliteter, der gør det usikkert at være vært for gæster, eller som forhindrer gæster i at få adgang til basale faciliteter såsom rindende vand. Dette indbefatter ikke planlagte renoveringer. Du vil blive bedt om at indsende alle disse dokumenter:

  • Bevis for, at problemet er ved at blive løst
  • En vurdering af, hvornår det bliver løst
  • En faktura for de reparationer, der bliver udført
  • Billeder af skaden

Transportafbrydelser, herunder, lukning af veje samt flyaflysninger, der gør det umuligt at rejse til din destination. Det indbefatter lukninger forårsaget af naturkatastrofer såsom jordskælv eller voldsomt uvejr. Du vil blive bedt give meddelelse om vejlukningen eller lukningen af lufthavnen samt indsende dokumentation fra luftfartsselskabet om, at flyet blev aflyst.

Tog-, bus- eller færgeaflysninger, hvor der ikke var alternative rejser til rådighed samme dag. Du vil blive bedt om at indsende dokumentation, der tydeligt viser, at luftfartsselskabet ikke var i drift den dag, f.eks. et skærmbillede af selskabets hjemmeside eller et link til en officiel erklæring fra luftfartsselskabet.

Omstændigheder, der kræver særlig gennemgang

Der kræves ingen dokumentation for disse omstændigheder, men vores specialteam gennemgår hver sag for at bekræfte, at du er direkte berørt.

Open Homes-reservationer, der er blevet annulleret. Flere oplysninger om Open Homes.

Naturkatastrofer, terroraktiviteter og borgerlig/politisk uro, der forhindrer gæsten i at rejse til eller fra destinationen, eller som gør det usikkert at være vært for gæster.

Endemisk sygdom, der pludselig rammer en region eller en hel gruppe mennesker. Dette omfatter ikke eksisterende sygdomme, der er forbundet med et område – f.eks. malaria i Thailand eller denguefeber på Hawaii.

Rejserestriktioner pålagt af en regering, et retshåndhævende agentur eller militær, der begrænser rejser til eller fra boligen eller oplevelsens lokalitet.

Rådgivning om sikkerhedstrusler udstedt for opslaget eller oplevelsen eller gæsternes afgangssted.

Vigtige strømafbrydelser, der berører boligens eller oplevelsens lokalitet.

Ændringer af visum- eller paskrav, der gør det umuligt at rejse til destinationen. Dette omfatter ikke bortkomne eller udløbne rejsedokumenter.

Hvad skal du gøre nu?

Hvis du har sikret dig, at din omstændighed lever op til kravene herover, skal du først annullere din reservation og dernæst kontakte os for at anmelde det. Vi hjælper dig med de næste trin, som omfatter at indsende eventuel påkrævet dokumentation og vente på, at vores team gennemgår din sag. Krav skal indsendes inden for 14 dage efter annullering.