Airbnb's 5.000.000 kr Værtsgaranti

Seal_190px_da-8507ad01028d81a467f8e18609d5958c

Ro i sindet

Bare rolig. Du er dækket af vores 5.000.000 kr Værtsgaranti. Hver booking, hver gang.

Point1-0789657ab0d47490f837713dcb2492a7

100% gratis for alle værter

Ro i sindet er uvurderligt. Så vi tager ikke betaling for det. Hver enkelt booking på Airbnb er dækket af vores Værtsgaranti - uden omkostninger for dig. Sov roligt. Du er det værd.

Point2-62d9f6c25aa49171712eb8dde172d65a

Dækning, der hæver niveauet

Det er ikke tomme floskler når vi siger, at vi værdsætter vores værter. Vi bakker det op - til tonerne af 5.000.000 kr. Det er en uovertruffen beskyttelse i rejsebranchen. Du er en del af Airbnb-familien, og vi passer på vores familie.

Point3-042eef5617b2c938dff8a1c09d611d5b

Bundsolid opbakning

Airbnb har indgået partnerskab med Lloyd's of London, et af ​​verdens mest velrenommerede navne inden for forsikring. Så i de sjældne tilfælde hvor noget går galt, ved du, at vi beskytter dig.

Seal_190px_da-8507ad01028d81a467f8e18609d5958c

Værtsgarantien giver Airbnb-værter ro i sindet.

Selvom det er højst usandsynligt, at du oplever skader på ejendommen, så forstår vi, at du har brug for beskyttelse. Værtsgarantien refunderer dig for skade på din bolig for op til 5.000.000 kr.

Det er det seneste eksempel på Airbnb's indsats for at skabe et sikkert og pålideligt netværk rundt om i verden.

Hvad dækker Værtsgarantien?

Værtsgarantien dækker op til 5.000.000 kr for skader på dækkede boliger i de sjældne tilfælde, hvor en gæst forårsager skade, i de berettigede lande (se nedenfor). Disse betalinger er underlagt visse betingelser, begrænsninger og undtagelser. Oplysningerne findes i vores vilkår og betingelser.

Betalingsformularen kan indsendes online.

Værter, der søger betaling under Værtsgarantien, accepterer at samarbejde med Airbnb og dets forsikringsselskab, herunder fremsending af dokumentation for det tab, der påråbes, og accept af inspektion i de sjældne tilfælde, hvor det kan være nødvendigt.

Hvad er ikke dækket af Værtsgarantien?

Værtsgarantien er ikke en forsikring og bør ikke betragtes som en erstatning for indbo- eller lejeforsikring. Værtsgarantien dækker ikke:

  • kontanter og værdipapirer
  • samlerobjekter
  • sjældne kunstværker
  • smykker
  • kæledyr
  • personligt ansvar

Værter ønsker måske at sikre eller fjerne sådanne værdigenstande, når de udlejer deres bolig, og bør overveje at tegne en forsikring til at dække sådanne genstande. Værtsgarantien dækker ikke slitage. Værter kan benytte vores brugervenlige system til at indføre et sikkerhedsdepositum til dækning af slitage, hvis de ønsker det.

Hvilke lande er dækket af Værtsgarantien?

Værter i Australien, Belgien, Brasilien, Canada, Danmark, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Indonesien, Irland, Island, Israel, Italien, Japan, Malaysia, Norge, Puerto Rico, Schweiz, Singapore, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Tyrkiet, Tyskland, USA og Østrig er i øjeblikket dækket af garantien. Vi arbejder stærkt på at udvide listen af lande, der er dækket af garantien.

Map-c5d079df1810253b5e7ad62408b40e56
Seal_190px_da-8507ad01028d81a467f8e18609d5958c

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan forløber Værtsgaranti-processen?

  • I en nødsituation bør værten altid kontakte politi, nødberedskabspersonale eller de relevante myndigheder først. Kontakt derefter Kundeservice.
  • Ofte kan værter og gæster selv løse eventuelle problemer, så det er bedst først at tage kontakt til den anden part. Hvis en vært mener, at en gæst har forårsaget ejendomsskade eller tab, skal de først kontakte gæsten og informere dem om klagen.
  • Hvis en løsning ikke kan findes mellem vært og gæst, skal værten nøje gennemgå vilkårene og betingelserne i Airbnb's værtsgaranti og afgøre, om han/hun er berettiget, før han/hun indsender en anmodning til Airbnb.
  • Værter skal enten indsende deres anmodning indenfor 14 dage efter, at gæsten har tjekket ud, eller før den næste gæst tjekker ind, hvis dette sker før da.
  • For betalingsanmodninger der bliver indsendt til tiden, sender vi en bekræftelses-email og opfølgende emails for at diskutere de næste skridt, såsom yderligere dokumentation fra værten eller gæsten, inden for 24 timer.
  • Når vi har modtaget tilstrækkeligt med oplysninger fra både værten og gæsten, vil vi gennemgå alle dokumenter, vurdere betalingsanmodningen og efter afslutning af ​​vores gennemgang, vil vi kontakte værten.
  • Processens varighed vil variere afhængigt af sagens omfang, kvaliteten af ​​dokumentationen og samarbejdet mellem vært og gæst. Vi stræber efter at løse de fleste sager inden for en uge efter indsendelsen.

Hvad skal jeg gøre, før indsendelse af en betalingsanmodning?

  • Kontakt din gæst for at informere dem om din klage. Oftest kan problemer løses indbyrdes af værter og gæster.
  • Hvis du og din gæst ikke er i stand til at komme frem til en løsning, anbefaler vi, at du foretager en politianmeldelse. En politianmeldelse anbefales i alle tilfælde og er nødvendig for betalingsanmodninger, der overstiger US$300.
  • Indsaml så meget dokumentation som muligt til at indsende sammen med din formular, herunder fotos, kvitteringer, politirapport og enhver anden dokumentation, der beviser ejerskab, skader og markedsværdi for beskadigede genstande.
  • Hvis du ikke mener, ​​at den pågældende hændelse er dækket under Værtsgarantien, eller hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Airbnb's kundeservice.

Hvordan indsender jeg en betalingsanmodning om værtsgaranti på Airbnb?

Log ind på Airbnb, og indsend derefter online. Betalingsanmodninger er underlagt Værtsgarantiens vilkår, så vi opfordrer dig til at læse vilkår og betingelser grundigt igennem, før du indsender et krav.

Hvilke oplysninger skal jeg angive, sammen med min anmodning?

Her er nogle eksempler på dokumentation og oplysninger, der vil hjælpe os med at behandle din betalingsanmodning så hurtigt som muligt:

  • Fotos af skaden der anmeldes
  • En politianmeldelse for enhver skade, der overstiger US$300
  • Kvitteringer eller alternative beviser på den præcise markedsværdi eller rapporteret pris
  • Enhver anden dokumentation, som du mener, vil være nyttig i behandlingen af din anmodning

Skal jeg have et sikkerhedsdepositum? Hvordan fungerer Værtsgarantien i forhold til sikkerhedsdepositummet?

Værtsgarantien dækker ikke slitage. Værter kan bruge vores nemme system til at indføre et sikkerhedsdepositum til dækning af slitage, hvis de ønsker det. Værtsgarantien har til formål at dække de sjældne tilfælde, hvor skader opstår. Til mindre ulykker (såsom et ødelagt glas) kan et sikkerhedsdepositum være nyttigt for værter.

Det er nemt at føje et sikkerhedsdepositum til dit opslag. Gå til 'Administrer opslag' for din ejendom, hvorfra du kan ændre dine indstillinger for sikkerhedsdepositum under 'Prissætning og Vilkår'. fanebladet 'Værtskab' er den hurtigste måde at navigere dertil.

Skal jeg have indbo- eller lejeforsikring?

Værtsgarantien er ikke en forsikring og bør ikke betragtes som en erstatning for indbo- eller lejeforsikring. Det er en god idé at have en selvstændig forsikring til dækning af værdifulde genstande såsom smykker, kunst eller samlerobjekter.

Vi opfordrer på det kraftigste alle værter til at gennemse og forstå vilkårene i deres forsikringspolice, samt hvad den dækker og ikke dækker. Ikke alle forsikringer dækker skader eller tab på ejendom forårsaget af en gæst, der lejer din bolig.

Hvor lang tid tager det, før min betalingsanmodning bliver behandlet?

Processens varighed afhænger af ​​sagens omfang, kvaliteten af ​​dokumentationen og samarbejdet mellem vært og gæst, men vi bestræber os på at løse de fleste sager inden for en uge efter indsendelse.